سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/  حضور طلاب جهادی همدان برای ضد عفونی کردن شهر

به گزارش خبرگزاری حوزه، بسیاری از طلاب و مجموعه‌های حوزوی در پیام‌های مختلفی که برای رسانه رسمی حوزه ارسال کرده‌اند ضمن تقدیر از زحمات انجام شده اما این انتقاد را داشتند که صداوسیمای استان قم عملکرد شایان و موثری برای دفاع از حریم قم، دین و روحانیت که این روزها آماج حملات چندجانبه و چندلایه قرار گرفته نداشته است.

جمعی از مخاطبان حوزه نیوز معتقدند که سهم تولیدات صداوسیمای قم در شبکه های سراسری و بخش‌های اصلی خبری اندک است و حتی گاهی موارد منتشره نه تنها کمکی برای دفع شبهات نداشته که به پروژه قم‌هراسی کمک کرده است.

علی ایحال خبرگزاری حوزه عمده پیام‌های دریافتی را منتشر نکرده الا اینکه چندی قبل یادداشتی با عنوان"یادداشت رسیده؛  آقای مدیرکل صدا و سیمای قم با شما هستیم" برای چند ساعت روی خروجی حوزه‌نیوز قرار گرفت که صداوسیمای قم نیز در واکنش به یادداشت مزبور جوابیه ذیل را ارسال کرده که عینا منتشر می‌شود.

سلام علیکم

با احترام، ضمن آروزی توفیق و سلامت برای جنابعالی، با توجه به مطلب درج شده در آن خبرگزاری به تاریخ ۹۸/۱۲/۱۹ با عنوان" آقای مدیرکل صدا و سیمای قم با شما هستم" لازم است مطالبی را جهت تنویر افکار خوانندگان آن مطلب باطلاع برسانم. طبیعی است که بر اساس قانون مطبوعات این مطلب در همان صفحه درج گردد.

۱- اینکه آن خبرگزاری به عنوان یکی از رسانه های رسمی حوزه مطلب بدون سند و کذبی را بدون تحقیق و حتی یک تلفن به روابط عمومی رسانه ملی در استان آنهم در این برهه زمانی که در اوج بحران قرار داریم درج نماید جای گلایه دارد که انتظار دارد در آینده به این موضوع توجه شود.

۲- اما از آنجا که رسانه ملی احترام خاصی برای مخاطبان خود قائل است به گوشه ای از پوشش رسانه ای فعالیت های جهادی طلاب عزیز که این روزها همچون جهادگران رسانه ملی و کادر درمان کشور در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند را عرض می نمایم.

۱) سیما: علاوه بر اینکه در برنامه های مختلف  این فعالیت ها از طریق سیمای قم پوشش داده شده است در یکی از ویژه برنامه های سیما به عنوان" آب و آینه" به صورت ویژه، ضمن دعوت از برخی از این بزرگواران و تقدیر، هدیه ناقابلی نیز به دوستان اهدا گردید.

۲)رادیو: در برنامه های رادیو قم که به موضوع بیماری کرونا مرتبط بوده اند به دفعات به موضوع حضور روحانیون جهادی در کنار کادر درمان از طریق گزارش، ارتباط زنده، و یا حضور طلاب عزیز در برنامه هایی مانند شب چراغ، کاشانه، سلام زندگی و ... اشاره شده و به صورت مبسوط پرداخته شده است.

۳) خبر: تهیه و ارسال گزارشهای تولیدی و زنده در بخشهای مختلف خبری استانی(رادیو و سیما) و همچنین بخش های خبری ملی اعم از بخشهای مختلف شبکه خبر و همچنین خبر ساعت ۱۴ و ۲۱ شبکه یک سیما که حتی مدیر یکی از گروههای جهادی طلاب نیز بارها دقایقی به صورت زنده پخش گردید و به اطلاع عموم مردم رسید.

همچنین در سایت خبرگزاری صدا و سیما نیز این گزارشات بارگزاری گردیده است که جالب است حتی بی بی سی نیز این گزارشات را مشاده کرده و گوشه ای از آن را پخش کرده بود لیکن دوستان ظاهرا به خاطر کم لطفی که داشته اند این زحمات را نادیده گرفته اند.

۴) فضای مجازی: بیش از ۶۰ گزارش اعم از عکس و کلیپ در فضای مجازی شامل آپارات، اینستاگرام و سایتها و خبرگزاری های مربوط به صدا و سیمای مرکز قم فقط به پوشش فعالیت های جهادی طلاب عزیز مرتبط با این موضوع در این برهه چه در بیمارستان ها و چه خارج از بیمارستان اختصاص داشته است.

لازم به ذکر است تصاویر و فیلمهایی که به گوشه ای از آنها در این نامه اشاره شده است در صدا و سیما موجود می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha