سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 890290
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
شبه قاره

حوزه/ نسل کشی قوم روهینگیا در میانمار و رشد فقر و جمعیت به عنوان چالش اصلی رشد اقتصادی هندوستان عنوان موضوعاتی است که در برنامه این هفته «شبه قاره» (The Subcontinent) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه این برنامه با نگاهی به بحران آوارگان روهینگیایی ها طی سال های اخیر به واکاوی واکنش جامعه جهانی در قبال بحران پناهندگان روهینگیایی و چالش های پیش روی این قوم در کشور میانمار و کشورهای همسایه آن می پردازد.

در این راستا ضمن مروری بر مشکلات و معضلاتی که این مردم در کمپ های شلوغ و دورافتاده با آن دست و پنجه نرم می کنند، دیدگاه هند، بنگلادش، مالزی و کشورهای شبه قاره هند در قبال این فاجعه مورد گفت و گو قرار خواهد گرفت.

این برنامه همچنین به بررسی معضل رشد فقر و جمعیت به عنوان چالش مهم در برابر رشد اقتصادی هندوستان پرداخته و ارتباط میان رشد اقتصادی و فقر در این کشور، چالش های پیش روی بخش زیادی از مردم هند در تامین نیازهای اولیه و مسایلی همچون سوء تغذیه، زیرساخت های ضعیف و ضعف در بهداشت و ارائه خدمات درمانی را بررسی خواهد کرد.

«شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان و با اجرای محمد جان حسین جمعه 23 اسفند ماه ساعت 17:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت 10:00 و 16:00 ، یکشنبه ساعت 00:02 بامداد، 07:00 و 18:00 و دوشنبه ساعت 11:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha