جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 890294
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
پرونده فلسطین

حوزه/ برنامه این هفته «پرونده های فلسطین» (palestie files) در شبکه پرس تی وی، تحریف تاریخ فلسطین در یک مسابقه تلویزیونی آمریکایی را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  در این برنامه به  تهیه کنندگی حسین الشیماری، یک مسابقه تلویزیونی آمریکایی که در آن به اشتباه محل بیت لحم را اسرائیل اعلام کرده مورد بررسی قرار می گیرد.

در این برنامه تلویزیونی که به نام «جپردی» (Jeopardy) شناخته می شود، بعد از آنکه شرکت کننده مسابقه، بیت لحم، زادگاه عیسی مسیح(ع) را در فلسطین بیان کرد، مجری مسابقه پاسخ وی را اشتباه اعلام کرد و بعد از آنکه شرکت کننده دیگری، اسرائیل را به عنوان پاسخ گفت، مجری آن را پذیرفت.

این برنامه با نگاهی به واکنش های صورت گرفته در قبال این موضوع در میان صاحبنظران و کارشناسان مختلف و توهین عنوان کردن این رویداد نسبت به تاریخ و واقعیت فلسطین از سوی بسیاری از کارشناسان به بررسی مستندات تاریخی برای اثبات قرار داشتن بیت لحم در فلسطین خواهد پرداخت.

گفتنی است، بیت لحم در کرانه باختری واقع شده و به عنوان بخشی از فلسطین شناخته می شود. اگر چه رژیم صهیونیستی کرانه باختری و شرق بیت المقدس را در سال 1967 اشغال کرد اما این سرزمین هرگز به عنوان بخشی از رژیم صهیونیستی توسط سازمان های بین المللی به رسمیت شناخته نشد.

«پرونده های فلسطین» با اجرای وسام البحرانی جمعه 23 اسفند ساعت 11:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه جمعه ساعت 23:00، شنبه ساعت 12:00 و 19:00، یکشنبه ساعت 03:00 ، دوشنبه ساعت 10:00 و 16:00 و سه شنبه ساعت 14:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha