پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بخشی پور

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور که سلامت جامعه را به خطر انداخته است، طرح نوروزی آرامش بهاری در سال 99 برگزار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، از لغو طرح آرامش بهاری در نوروز 99 خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور که سلامت جامعه را به خطر انداخته است، طرح نوروزی آرامش بهاری در سال آینده برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: طرح نوروزی آرامش بهاری هر ساله در ایام نوروز در بقاع متبرکه استان برگزار می شد، ولی امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتیم که این طرح را لغو کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برنامه های تحویل سال نیز در بقاع متبرکه امسال برگزار نمی شود، تصریح کرد: برنامه‌های جمعی که به مناسبت ایام نوروز در بقاع متبرکه و آستان مقدس باقریه هرساله صورت می گرفت، امسال دیگر برگزار نمی شود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور به ضدعفونی روزانه بقاع متبرکه استان اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی مدیران بقاع متبرکه استان موظف شده‌اند به صورت روزانه بقاع را ضدعفونی کنند و تأکید شده تا حد امکان از مهرهای سنگی که قابل شست و شو باشد، استفاده شود و کتاب‌ها و جانمازها به صورت مستمر ضدعفونی شوند.

وی ادامه داد: مردم نیز باید با توجه به درگیر بودن کل استان و کشور به این بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند و دستوراتی که از سمت وزارت بهداشت گفته می شود را تا حد امکان رعایت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ممنوع شدن توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه خبر داد و عنوان کرد: توزیع غذای نذری به منظور سلامت افراد در بقاع ممنوع شده است و تقاضا داریم از افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل مشکلات تنفسی هستند در بقاع متبرکه حضور پیدا نکنند.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه نماز جماعت نیز در بقاع متبرکه لغو شده است، تاکید کرد: از هموطنان تقاضا داریم ضمن کاهش مسافرت‌های غیرضروری، در بقاع متبرکه سطح استان نیز توقف طولانی نداشته و با رعایت کامل مسائل بهداشتی در بهبود سلامت خود، خانواده و جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha