چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتاب

حوزه/ اگر بنا هست جهان به سوی «عدل» و «صلح» گام بردارد، آیا اجرای این اصول بدون انقلاب ممکن است؟ و به تعبیر دیگر: آیا اصلاحات «تدریجی» و «رفورمها» توانایی بر دگرگون ساختن چهره عمومی جهان با این همه ناهنجاریها دارند؟ اگر لازم است انقلابی صورت گیرد، آیا تنها از طریق قوانین مادی امکان ‏پذیر است؟‌

به گزارش خبرگزاری حوزه، بشر در تاریخ حیات اجتماعی خویش، در مواجهه با مشکلات زندگی اجتماعی و ناکامی از «اجرای عدالت» و «صیانت از صلح جهانی»، از خود می پرسد که آینده صلح و عدالت جهانی چه خواهد شد؟ آیا سرنوشت آینده بشریت، صلح و عدالت و امنیت و آزادی انسانها از چنگال هر گونه ظلم و ستم و تبعیض و استعمار است؟ یا آنگونه که بعضی پیش ‏بینی می‏کنند، هرج و مرجها روزافزون، فاصله‏ ها بیشتر، ناهماهنگیها و نابسامانیها فراوان تر، و سرانجام یک جنگ اتمی یا فوق اتمی عالمگیر، پایه‏های تمّدن انسانی را ویران خواهد ساخت؟

اگر بنا هست جهان به سوی «عدل» و «صلح» گام بردارد، آیا اجرای این اصول بدون انقلاب ممکن است؟ و به تعبیر دیگر: آیا اصلاحات «تدریجی» و «رفورمها» توانایی بر دگرگون ساختن چهره عمومی جهان با این همه ناهنجاریها دارند؟ اگر لازم است انقلابی صورت گیرد، آیا تنها از طریق قوانین مادی امکان ‏پذیر است؟

اگر قبول کنیم چنین انقلابی انجام گرفتنی است، رهبر این انقلاب چه صفاتی باید داشته باشد؟ آیا این انقلاب الزاما به «حکومت واحد جهانی» می ‏انجامد؟ آیا آمادگیهای قبلی و خاصّی برای چنان حکومتی لازم نیست؟

آیا این امور با عقیده عمومی ادیان جهان نسبت به ظهور یک «مصلح بزرگ آسمانی»، ارتباطی دارد؟ بین این اعتقاد عمومی واعتقاد مسلمانان به ظهور «مهدی موعود» چه نسبتی وجود دارد؟

آیا این فکر و عقیده عمومی مذاهب یک «واقعیت عینی» است و «مولود دلایل منطقی»، یا یک تخیّل است برای اشباع کاذب تمایلات سرکوفته انسانها در مسیر گمشده عمومی یعنی «صلح» و «عدالت»؟  و آیا ...

جواب این سؤالات و دغدغه های بشری را در کتاب «حکومت جهانی مهدی(عج)»، از تالیفات گران سنگ آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواهید یافت.  

در این کتاب کوشش شده، دور از تعصّب و پیشداوری های غیرمنطقی، به این پرسشها پاسخ گفته شود؛ پاسخ هایی که از اعماق جان بجوشد، و با خرد سازگار باشد، و بتواند «عقل» و «عواطف» و «روح» و «جان» را سیراب سازد.

سایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha