پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابزار جدید برای کمک به روزه داران دیابتی در ایام ماه رمضان

حوزه/ در سنگاپور ابزار جدیدی با نام ابزار «روزه» به بازار آمده که به مسلمانان مبتلا به دیابت در کنترل قند خون در ایام ماه مبارک رمضان و حین روزه داری کمک می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از upi، به گفته محققان یک ابزار جدید می تواند به مسلمانان مبتلا به دیابت کمک کند تا قند خون خود را در حین روزه داری به طور متناوب در ایام ماه رمضان کنترل کنند.

« الگوریتم ناشتا برای سنگاپوری ها با دیابت نوع ۲ »  با نام اختصاری «روزه» ابزاری است که مطالب آموزشی ویژه برای ماه رمضان را فراهم می کند و اطلاعات مربوط به تغییرات را برای بیماران و پزشکان در نظرگرفته و خود مراقبتی فعال قبل ، حین و بعد از روزه داری را ترغیب می کند.

این ابزار توسط جویس یو چیا لی از دانشگاه ملی سنگاپور و محققان دانشگاه کالیفرنیا در ایروین تهیه شده است، که ایمنی و اثربخشی آن را در ۱۱۱ فرد بزرگسال روزه دار مبتلا به دیابت نوع ۲ ارزیابی کردند.

به طور متوسط افرادی که از ابزار«روزه» استفاده کرده اند  چهار برابر کاهش هموگلوبین A۱c را قبل و بعد از روزه گرفتن نسبت به گروه های کنترل که از «ابزار روزه» استفاده نمی کردند، داشتند. آزمایش هموگلوبین A۱c میزان قند خون را طی چند ماه گذشته اندازه گیری می کند.

محققان گفتند استفاده از ابزارهایی مانند «ابزار فست» که توسط بیمار مورد استفاده قرار می گیرند برای مدیریت قند خون بهتر عمل کرده و خیال مبتلایان مسلمان به دیابت را راحت می کنند.

دکتر جاناتان گبیسون در یک سرمقاله نوشته است: بیماران دیابتی که می‌خواهند روزه بگیرند، باید تحت نظر پزشک باشند و رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنند.  

گبیسون در گفت: در حالی که تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم هست، این پروتکل برای مدیریت ایمنی در داروهای دیابتی در روزه داران ممکن است به ایمن نگه داشتن بیماران کمک کند. ما در مورد استفاده از این راهکارها برای کمک به مبارزه با چاقی و دیابت نیاز به کسب اطلاعات بیشتری داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha