پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پلیس امنیت

حوزه/ به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خرید و فروش و … مواد منفجره و محترقه بطور غیر مجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرهنگ پیام کاویانی،رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم با تأکید بر آگاه سازی عمومی بر پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: برگزاری این مراسم به شکل نادرست موجب شده است تا روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اضطراب خانواده‌ها تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند افزود: خانواده‌ها باید خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا را به فرزندان گوشزد کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم، به مبحث قانون خرید و فروش مواد محترقه اشاره کرد و گفت: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خرید و فروش و … مواد منفجره و محترقه بطور غیر مجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.

وی تاکید کرد: برابرماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هرکسی با هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا با تعرض با افراد، مخل نظم و آرامش عمومی گردد و یا مردم را از فعالیت باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم در پایان چند توصیه به شهروندان برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال کرد: با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال و به منظور جلوگیری از حوادثی از قبیل: آتش سوزی، خسارت مالی و جانی تقاضا می‌شود تمام مراتب قانونی و شرعی را رعایت و از استفاده مواد محترقه و آتش زا جدا خودداری گردد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha