چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رضا توکلی
رضا توکلی

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مردم ایران در سخت‌ترین مواقع مشکلات را پشت سر گذاشته اند. در شرایط فعلی نیز می‌توان با یکدلی بر شرایط پیش امده فائق آمد.

رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه تاکید کرد: شرایطی را که امروز مردم کشورمان تجربه می‌کنند، شاید در هیچ زمان دیگری تکرار نشده باشد، اما مطمئن هستم مردم ایران با عزم و همتی که دارند این اتفاق ناخوشایند را هم پشت سر خواهند گذاشت، ولیکن لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام شود که راه رسیدن به موفقیت بیش از گذشته هموار شود.

وی افزود: برای فرهنگ‌سازی به نظرم هنرمندان یکی از راهکارهای بسیار تاثیرگذار هستند که قادرند برای مردم اتفاقات خوبی را رقم زنند، زیرا محبوبیت که آنها دارند این مسئله را سبب می‌شود که آنها رفتارشان برای مردم الگو باشد. پس به عنوان فردی که سالهاست به عنوان همکار در کنار هنرمندان هستم از همه آنها درخواست می‌کنم در فضای مجازی به هر شکل ممکن  به مردم آموزش دهند که این بیماری را جدی بگیرند تا با رعایت مسائل ایمنی در نابودی آن موفق باشند.

این بازیگر ادامه داد: اخیراً یک کار نمایشی بسیار کوتاه از بابک حمیدیان دیدم که در آن از مردم خواسته بود بیماری کرونا را جدی گرفته و با رعایت نکات بهداشتی توصیه شده از نشر آن جلوگیری به عمل آورند. این اتفاق می‌تواند توسط دیگر هنرمندان هم رخ دهد. نکته دیگر این‌که هنرمندان سعی کنند با مطالبی که در فضای مجازی ‌می گذارند امید را به آنها تزریق کنند، زیرا با ترویج ناامیدی هیچگاه به موفقیتی دست نخواهیم یافت.

توکلی تاکید کرد: اینکه می‌گویم ناامید را در جامعه ترویج نکنیم منظورم این نیست که حقایق را نگویم، اما می‌توان این گویش به شکلی باشد که امید در آن وجود داشته باشد. بگذارید مثالی بزنم اگر به جای این‌که تعداد تلفات ناشی از بیماری کرونا را بگویم بهتر است یا اینکه در کنار این خبر رسانی تعداد افراد خوب شده‌اند را اطلاع رسانی کنیم، به شرطی‌که دادن امید با ساده انگاری مسئله اشتباه گرفته نشود.

وی تاکید کرد: از سخنانم به یک نکته می‌رسیم آنهم این‌که چگونه رفتار کردم هنرمندان تا حد زیادی منوط به آموزشی است که آنها می‌بینند، برای همین سیما به عنوان رسانه‌ای که مردم به آن اعتماد دارند قادر است اتفاقات خوبی را رقم زند به ویژه که در شبکه‌های مجازی به واسطه برخی هدایت‌های مغرضانه جو ترس و نامیدی در بین مردم رواج داده می‌شود. این اتفاقات نیز به واسطه دشمن رقم خورده چون آنها از هر فرصتی برای رسیدن به اهدافشان سود می‌برند.

بازیگر سریال «سفر سبز» تاکید کرد: درباره عملکرد تلویزیون ذکر نکته‌ای جز ضروریات است. می‌دانیم که امروز در خانه ماندن مردم یکی از اتفاقات بسیار پر اهمیت است که اگر به آن پایبند باشیم در شکست بیماری کرونا موفق‌تر خواهیم بود. برای رسیدن به این خواسته تلویزیون مهمترین نقش را ایفا می‌کند، چون اگر برنامه‌های سیما کیفیت لازم را دارا باشد یکی از اهرم‌هایی خواهد بود که مردم را در خانه نگاه خواهد داشت.

وی در انتهای تاکید کرد: مردم در کنار رعایت تمام اصول ایمنی که توصیه شده باید توکل و ایمان خود را هم حفظ کنند، چون ایمان است که به آنها این نیرو را خواهد داد تا در مقابل هر مشکلی پیروز باشند. درهمین رابطه نیز از هنرمندان درخواست می‌کنم رهنمودهای لازم را در شبکه‌های مجازی مرتبط به خود داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha