چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران حضور گسترده طلاب جهادی در مبارزه با ویروس کرونا را صحنه دیگری از تلاش و مجاهدت جامعه حوزوی در کنار سایر اقشار جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حضور گسترده طلاب جهادی در مبارزه با ویروس کرونا را صحنه دیگری از تلاش و مجاهدت جامعه حوزوی در کنار سایر اقشار جامعه عنوان کرد.

وی با بیان این که طلاب در حوادث و بلایای مختلف طبیعی در کنار مردم حاضر بودند، افزود: حضور پررنگ جامعه حوزوی در سیل سال گذشته موجب رفع  بسیاری از مشکلات و تسریع در روند خدمات رسانی به مردم شد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه حوزوی در همه عرصه ها و صحنه ها حضوری پررنگ و اثربخش داشته است، بیان داشت: روحانیت هیچ گاه خود را جدای از مردم ندانسته و همواره در حوادث مهمی نظیر سیل و زلزله همراه با سایر اقشار به وظیفه خدمات رسانی پرداخته است.

وی با بیان این که بسیاری از طلاب مدارس علمیه استان از همان نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا به صورت خودجوش به خدمات رسانی پرداختند، خاطرنشان کرد: به طور حتم این تلاش ها و مجاهدت ها می تواند در کنترل بیماری بسیار اثرگذار واقع شود.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که ویروس کرونا به دلیل گسترش شیوع و انتقال سریعی که در جامعه دارد بخش های بسیاری از جامعه را با خود درگیر خواهد کرد، افزود: با توجه به محدودیت هایی که در بخش های درمانی و همچنین نهادهای خدماتی کشور داریم، حضور گروه های جهادی به ویژه طلاب جوان می تواند در جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان این که علیرغم شیطنت ها و دروغ پراکنی های رسانه های بیگانه، جامعه حوزوی تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهد ماند، گفت: طلاب و روحانیان خالصانه و با هر امکاناتی که در اختیار دارند به مبارزه با ویروس کرونا خواهند پرداخت.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیازمند یک عزم ملی برای مقابله با کرونا در کشورمان هستیم، افزود: حضور پررنگ گروه های جهادی به ویژه طلاب جوان مدارس علمیه خود یک ظرفیت ارزشمند در جهت کاهش شیوع این بیماری شایع است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که با وحدت و همدلی می توانیم از این بحران به وجود آمده عبور کنیم، گفت: ملت بزرگ ایران در چهل سال اخیر مشکلات و بحران های بسیاری را تجربه کرده اند و ان شاء الله با توکل بر خداوند متعال و عمل به توصیه های بهداشتی از این مشکل به وجود آمده نیز عبور خواهند کرد.

وی همچنین به دروغ پراکنی های رسانه ها در طول هفته های اخیر اشاره کرد و افزود: رسانه های دشمن در این چند روز همه توان خود را در جهت یک جو ناامید و یأس در کشور به کار گرفتند، این در حالی است که ویروس کرونا تنها مربوط به کشور ما نیست و در حال حاضر در بیش از صد کشور جهان شیوع پیدا کرده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن با تبلیغات دروغین به دنبال وخیم و بحرانی جلوه دادن شرایط در کشورمان است، ادامه داد: مردم فهیم کشورمان باید بدون توجه به اخبار و شایعات دروغین به توصیه های پزشکی متخصصان توجه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha