سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حوزه خواهران همدان

حوزه/ خانم امیدی در بازدید سرزده از مدرسه علمیه معصومیه نهاوند گفت: این مدرسه از مدارسی است که با تلاش وافر کادر مدیریت آن توانسته به جایگاه مطلوبی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ام‌کلثوم امیدی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان صبح امروز طی بازدید سرزده از مدرسه علمیه معصومیه شهرستان نهاوند با ابراز رضایتمندی از مدیریت این مدرسه، اظهار کرد: مدرسه علمیه معصومیه از مدارسی است که با تلاش وافر کادر مدیریت آن توانسته است به جایگاه مطلوبی برسد.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی حاکم بر حوزه‌های علمیه خواهران بنا بر مصوبات شورای عالی حوزه‌های علمیه اعمال می‌شود و هدایت، نظارت و ساماندهی این قلمرو بر عهده مسئولان آن است.

امیدی بیان کرد: هدف، تربیت انسان‌هایی مهذب، متخصص و کارآمد و ارتقای نیروی انسانی در سه عرصه‌ اخلاقی، علمی و مهارتی در حوزه مأموریت‌ها و ساختارهای اداری مرکز، مدیریت‌های استانی و واحدهای تربیتی به شیوه جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: ساختار فیزیکی این مدرسه زیبا است و روح معنویت در این مدرسه هر فردی را متأثر می‌کند اما نیازمند نگهداری ویژه و انجام تعمیرات است که انجام کاشی‌کاری سر در کلاس‌ها و سنگ فرش حیاط آن مهم‌ترین اقدامی است که باید انجام شود.

معصومه بحیرایی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرستان نهاوند اظهار کرد: در سال ۱۳۸۴ مدرسه علمیه معصومیه توسط امام جمعه وقت و مسئولان تأسیس شد که تاکنون ۱۰۵ طلبه از این مدرسه فارغ التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ طلبه تاکنون وارد این مدرسه شده‌اند که  ۱۴۰ نفر آنها در حال تحصیل هستند و برخی از طلاب سطح ۲ که درسشان به اتمام رسیده وارد سطح ۳ در مدارس عالی از جمله جامعه الزهرا(س) شدند و طلاب نخبه مجوز تدریس دریافت کرده‌اند.

بحیرایی عنوان کرد: بسیاری از اساتید کنونی مدرسه از طلاب رشدیافته مدرسه معصومیه شهرستان نهاوند هستند و خوشبختانه شاهد ۳۵ پایان نامه برتر فارغ التحصیلان این مدرسه هستیم.

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مدرسه معصومیه گفت: در ماه رمضان بیش از ۴۶ نفر از طلاب در روستاهای شهرستان فعالیت کردند و شاهد بودیم که طلاب در روستاهایی حضور داشتند که حتی نام برخی از روستاها را بار اول بود می‌شندیم و فاصله زیادی از شهر داشتند اما طلاب با صبر و اشتیاق به تبلیغ در این روستاها مشغول شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha