پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد وحیدی

حوزه/ نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیلی ندارد کارمندان اداراتی که ارباب‌رجوع کمی دارند در ادارات بمانند، باید در این شرایط تصمیم جسورانه و دقیق گرفت.

محمد وحیدی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، بر اتخاذ تصمیمات جسورانه و دقیق برای مقابله با کرونا تأکید کرد و افزود: در این شرایط باید اداراتی که ارباب‌رجوع ندارند تعطیل شوند، به‌طور مثال، چه ضرورتی دارد کارمندان آموزش‌ و پرورش در حالی که مدارس تعطیل است، به اداره رفته و با دلهره منتظر اتمام وقت اداری باشند.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همچنین باید فکر اساسی برای تعطیلی بازار کرد، خاطرنشان کرد: تا زمانی بازار باز باشد و مردم در رفت و آمد، بیماری کنترل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: می‌دانیم شرایط مالی و درآمدی کسبه و مردم خوب نیست اما باید این بیماری به هر شکلی کنترل شود وگرنه ضرر بیشتری می‌بینیم.

وحیدی با اشاره به خطر حضور ۲۰ هزار نفر به استان، اظهار کرد: اکثر اتوبوس‌های شمال - مشهد نیمه‌شب در درون شهرهای استان توقف و مسافران خود را پیاده می‌کنند، آیا آن زمان کنترل سلامتی انجام می‌شود؟

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته ۲۰ هزار کارگر و نیروی کار هم استانی در ایام تعطیلات نوروز از استان‌های دیگر وارد استان می‌شوند، حالا تصور کنید تنها یک درصد از این افراد بیمار باشند آن‌وقت چه بلایی سر شهر و روستاهای ما خواهد آمد.

گفتنی است، این دغدغه‌های نماینده منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در حالی مطرح می‌شود که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دیروز گفت: قربانیان کرونا در خراسان شمالی به ۵ نفر افزایش یافت که ۳ نفر از آنان در بجنورد، یک نفر در جاجرم و یک نفر هم در اسفراین متأسفانه فوت شده‌اند.

سید احمد هاشمی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار کرد: تاکنون ۳۵۸ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری‌شده‌اند که آزمایش ۱۶۲ نفر از آنان منفی اعلام‌شده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۴۵ بیمار اثبات‌شده مبتلابه کووید ۱۹ در استان در حال درمان هستند که از این تعداد در شهرستان‌های بجنورد ۲۲ نفر، شیروان ۵ نفر، مانه و سملقان ۴ نفر، جاجرم ۱ نفر، گرمه ۲ نفر و اسفراین ۱۱ نفر به‌طور قطعی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بوده و در بیمارستان‌ها بستری هستند.

هاشمی با اشاره به ترخیص ۲۱۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ گفت: با تلاش‌های مستمر کادر درمانی در بیمارستان‌های استان، تاکنون ۱۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از بیمارستان‌های سطح استان مرخص شده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر جان خود و اطرافیانتان را دوست دارید در منزل بمانید و خریدهای نوروز را به تعویق بیندازید.

هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی و شستن مکرر دست‌ها، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت‌های غیرضروری تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha