جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شستشو و ضدعفونی ناوگان عمومی بیرجند توسط طلاب و جوانان هیئتی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان خبر داد: 80 گروه قرارگاه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حوزه علمیه خراسان برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم در حال فعالیت می باشند.

حجت الاسلام حمید ایزدی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با اشاره به فعالیت‌هایی که در چند هفته گذشته به صورت جهادی در زمینه مقابله با کرونا از سوی حوزه علمیه خراسان انجام شده است، گفت: این حوزه خود را مکلف می‌داند که در عرصه‌های جامعه، نظام و بین‌الملل پاسخگو باشد که به طور حتم یکی از مباحث مرتبط خدمات اجتماعی و امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه و موضوعات مختلف است.

وی افزود: حوزه علمیه خراسان برای مقابله با ویروس کرونا و ورود به عرصه اجتماعی در این زمینه ستاد خدمت رسانی تشکیل داده و در قالب قرارگاه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از چند ماه پیش تشکیل شده، با ۸ کارگروه مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: این قرارگاه با فعالیت ۱۱۰ گروه جهادی در سه استان خراسان مشغول به اقدامات جهادی در طول سال و به صورت مضاعف در بحران هایی مثل سیل،  زلزله و مبارزه با کرونا است و در حال حاضر ‌۸۰ گروه جهادی در هر سه استان برای مبارزه با کرونا فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: خارج از آمار گروه‌ها و طلابی که طی فراخوان قرارگاه اعلام آمادگی کردند، ۵۴۰ نفر در کمیته های ۸ گانه شامل ضدعفونی مساجد و معابر، حضور در بیمارستان ها جهت کمک به کادر پرستاری، تولید محتوای فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات، عیادت از مریضان کرونایی، سرکشی از خانواده مریضان و متوفیان، کمک به تجهیز متوفیان در آرامستان ها، تولید ماسک n95 (روزانه ۳هزار ماسک) و ... نیز هم اکنون فعالیت می کنند.

حجت الاسلام ایزدی به کارهای انجام شده پرداخت و توضیح داد: ضد عفونی ۵۰۰ مسجد(۲۰۰ مسجد مشهد با اولویت ۸ پهنه حاشیه شهر و الباقی در شهرستان های سه استان)، حضور روزانه در آرامستان ها ۱۶ نفر(۱۰ نفر برادر و ۶ نفر خواهر)، تولید روزانه ۳ هزار ماسک با حضور ۱۰۰ طلبه برادر و خواهر، تهیه محتوای فضای مجازی به صورت موشن، اینفوگرافی و... از جمله کارهایی است که اقدام شده و در حال اجراست.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha