جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوروز

حوزه/ مدیر شبکه ی رادیویی قرآن از تدارک ۱۰ عنوان برنامه جدید ویژه ایام نوروز ۹۹ خبر داد و گفت: جدول پخش این شبکه ی رادیویی از ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه به این ویژه برنامه ها اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مجتبی ایزدی مدیر شبکه ی رادیویی قرآن ضمن آرزوی تبریک حلول سال ۱۳۹۹ هجری شمسی اظهار داشت: امیدوارم سال جدید سالی توام با سلامتی، صحت و عافیت همراه با تعالی معنوی در سایه تمسک به آموزه های غنی قرآن کریم برای تمامی دوستداران کلام الهی باشد.

وی تصریح کرد: قرآن کریم به عنوان تنها نسخه ی هدایت بشر و تنها راه رسیدن به رستگاری و ایجاد یک زندگی مؤمنانه عمل به آیات شریفه ی قرآن است. بنابراین از خداوند متعال مسئلت می کنیم در سال ۱۳۹۹ گامی رو به جلو به واسطه عمل به آیات قرآن کریم برداریم.

مدیر رادیو قرآن در ادامه گفت: رادیو قرآن با توجه به شرایط جدید زندگی مردم ناشی از انتشار ویروس کرونا نیز تلاش خواهد کرد تا نوروزی بانشاط و در عین حال معنوی را با ارائه برنامه هایی متنوع و جذاب برای شنوندگان رادیو قرآن به ارمغان بیاورد.

وی عنوان کرد: «احسن الحال» ویژه برنامه ی تحویل سال نو است که در این برنامه از منظر آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) شرایط و الزامات دست یابی به احسن الحال بررسی می شود. در این میان گفتگو با اساتید و کارشناسان درباره این موضوع از جمله بخش های مختلف این برنامه است.گفتگو با میهمانان ویژه ی برنامه، بخش های کارشناسی، همراهی با همکاران رادیو قرآن در آستانه تحویل سال نو از دیگر بخش های برنامه احسن الحال می باشد. این برنامه از ساعت ۵:۱۰ بامداد جمعه اول فروردین ماه تا ساعت ۸ به تهیه کنندگی محبوبه کلانتر و با اجرای علی جباری به روی آنتن می رود.

مدیر رادیو قرآن در ادامه افزود: برنامه «بوستان قرآن» تلاش دارد ضمن گفتگو با شخصیتهای قرآنی و میان برنامه های متناسب نشاط معنوی برای شنوندگان این برنامه ایجاد کند. این برنامه از ساعت ۱۱ در مدت زمان ۶۰ دقیقه تقدیم مخاطبان خواهد شد.

وی گفت: گروه تلاوت نیز برنامه «محله تلاوت» را هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه بصورت زنده به سمع شنوندگان می رساند که در این برنامه ضمن پخش تلاوت های مورد درخواست شنوندگان و تلاوت هایی را برای اولین بار پخش خواهد کرد و در هر برنامه با نمایندگان قرآنی اقوام مختلف گفتگو به عمل می آید.

ایزدی اضافه کرد: یکی دیگر از هدیه های رادیو قرآن در ایام نوروز به مخاطبان تحلیل و بررسی و بیان نکات آموزشی تلاوتهای فاخر قاریان برتر جهان اسلام همراه با زندگینامه قاریان و سیره قرآنی نوروز در برنامه ی «اکسیر» است.

مدیر رادیو قرآن با اشاره به تولید نمایش های جدید اظهار داشت: «نمایش روز» با موضوع نوروز و فصل بهار هر روز ساعت۱۰ صبح به مدت ۱۰ دقیقه تقدیم مخاطبان خواهد شد.

ایزدی اذعان داشت: برنامه "رویداد" نیز کاری از گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن است که با هدف پرداختن به رویدادهای قرآنی سال ۱۳۹۸ هر روز ساعت ۱۶:۱۵ به مدت ۱۵ دقیقه پخش می شود. در این برنامه هر روز رویدادهای مهم قرآنی یک ماه از سال ۱۳۹۸ مورد بررسی قرار می گیرد. گفتگو با مشئولان قرآنی کشور از جمله بخش های این ویژه برنامه است که به تهیه کنندگی زهرا خردمندنیک و با اجرای چند تن از فعالان رسانه های قرآنی به روی آنتن خواهد رفت.

وی تصریح کرد: «رحل نور» با هدف پرداختن به موضوعات قرآنی و سبک زندگی با فرازهای مرتبط، داستان های قرآنی با موضوعات آدم و حوا، حضرت نوح و سرنوشت قومش، حضرت سلیمان(ع) و ...، مسابقه نفس های طلایی از دیگر برنامه های رادیو قرآن در ایام نوروز ۹۹ خواهد بود.

مدیر رادیو قرآن افزود: «آیه ها و آینه ها» با محوریت تبیین اشعار با موضوع بهار و زندگی از منظر آیات و روایات و همچنین برنامه ی «یک آیه یک قصه» با هدف پرداختن به آموزه های قرآنی برای کودکان در قالب قصه های ویژه نوروز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده ی رادیو قرآن در ایام نوروز ۹۹ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه «خانه های نورانی» نیز کار مشترک رادیو قرآن با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود که در ایام نوروز به روی آنتن می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha