سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 890798
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
مراسم سالروز استقلال پاکستان در حوزه علمیه المنتظر لاهور برگزار شد

حوزه/ نصر شهانی سخنگوی وفاق المدارس شیعه پاکستان اعلام کرد که پس از دستور وزارت بهداشت ایالت پنجاب پاکستان وفاق المدارس شیعه پاکستان مدارس دینی تحت اشرف خود را تعطیل کرده است.

نصر شهانی سخنگوی وفاق المدارس شیعه پاکستان اعلام کرد: پس از اعلام وزارت بهداشت این کشور مبنی بر مبتلا شدن برخی شهروندان پاکستانی به ویروس کرونا توسط مراجع بهداشتی برای پیشگیری از شیوع این ویروس وفاق المدارس شیعه پاکستان مدارس دینی تحت اشرف خود را تا ۱۶ فروردین سال ۹۹ تعطیل کردند.

وی افرود: با توجه به تاکید دین مبین اسلام و بر اساس نظرات مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه نسبت به حفظ صحت و صیانت از سلامت مردم و جامعه، به‌ویژه آنگاه‌که جان انسان‌ها در معرض تهدید باشد، و همچنین به خاطر لزوم پیشتازی حوزه‌ها در رعایت امور بهداشتی جهت کنترل و پیشگیری ویروس کرونا و طبق دستورات مسئولان وزارت بهداشت پاکستان، حوزه علمیه جامعة المنتظر لاهور و کلیه مدارس تحت اشراف (پیوسته) با وفاق المدارس شیعه پاکستان در سراسر این کشور تا ۴ فروردین ۱۳۹۹ تعطیل کردیم و همه مدارس و خوابگاها در این مدت تعطیل بوده و طلاب راهی خانه هایشان شدند.

از سوی دیگر حوزه علمیه عروه الوثقی لاهور، حوزه علمیه الکوثر اسلام آباد که جزء بزرگترین مدارس شیعی در پاکستان است تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام تعطیلی کرده است.

به گفته مقامات بهداشت پاکستان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرهای مختلف این کشور به ۲۹ نفر رسیده و تاکنون ۳ نفر از بیماران کرونایی نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده اند.

طی تصمیم های اعلام شده از سوی کمیته امنیت ملی پاکستان به ریاست «عمران خان» نخست وزیر این کشور که شب گذشته تشکیل جلسه داد، همه مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، دانشگاه ها، نشست های پارلمانی، برنامه های سفارتخانه های خارجی در پاکستان و سفارتخانه های پاکستان در سایر کشورها برای حدود یکماه تعطیل و یا به حالت تعلیق درآمد.

امتحانات سالانه و میان ترم دانشگاه ها و سایر مدارس نیز تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. برگزاری سمینارها، گردهمایی های مذهبی و دیگر مردمی، تجمعات و یا حضور در سینماها نیز ممنوع اعلام شده است. همچنین فعالیت فرودگاه های پاکستان محدود شده و قرار است از امروز تنها فرودگاه های بین المللی اسلام آباد، لاهور و کراچی تنها مقصد و مبدا پروازهای خارجی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha