سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محمدعلی شجاعی

حوزه/ با دستور استاندار خراسان شمالی و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سند جامع پیشگیری و مقابله با بیماری ویروس کرونا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با  ویروس کرونا ، با اشاره به این طرح گفت: این طرح قطعی است و کسی هم حق فتوا دادن ندارد پس این طرح باید امروز به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شود و نظرات اولیه نهایتاً تا ۲۴ ساعت آینده باید اعلام شود لذا این طرح لازم الاجراست.

وی در ادامه دستوراتی مبنی بر تشکیل کمیسیون امور مذهبی و روحانیت، تشکیل بانک پزشکان در تمام شهرستان‌ها، شیفت بندی کار مدیران و خروج مدیران از استان با هماهنگی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، ابلاغ عملکرد شهرداری‌های استان در طرح فوق، توزیع اقلام یارانه‌ای بدون ایجاد صف، تهیه بسته‌ای جهت قدردانی از کادر پزشکی و درمان استان و معرفی سامانه آزمون غربالگری توسط صداوسیما به مردم را داد.

شجاعی بر فرهنگ‌سازی استفاده از اپلیکیشن خرید اینترنتی تأکید کرد و خطاب به مدیران متولی نیز افزود: کار باید اجرایی شود تا نتیجه حاصل شود نباید کار در استان همانند مهدهای کودک اعمال شود لذا این بحث فرهنگ‌سازی خرید اینترنتی جدی گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خراسان شمالی سومین استان برتر کشور در بحث مهار و پیشگیری از ویروس کرونا شناخته شده است، گفت: تلاش، جدیت و برنامه‌ریزی ماحصل کار ما در برتر شدن استان است.

شجاعی تصریح کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی از ایستگاه‌های غربالگری در مبادی ورودی شهرها غفلت نکنند زیرا بیشترین زمان و سرمایه‌گذاری ما بر مباحث پیشگیری و بهداشت است.

وی افزود: ایستگاه‌های غربالگری باید به‌صورت شبانه‌روزی و با امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی فعال باشد لذا تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید جهت تجهیز این ایستگاه‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha