پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اموات کرونایی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران از مشارکت بانوان طلبه جهادی در سه شیفت برای تغسیل و تکفین متوفیان مبتلا به کرونا در آرامستان بهشت معصومه(س) خبرداد.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به اجرای طرح «همگام با مدافعان سلامت همراه با مردم» و نقش بانوان طلبه در امدادرسانی و کمک درحل بحران کووید 19 اظهار داشت: با شیوع و گسترش این ویروس در کشور بیشتر استان هایی که تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران بودند طلبه های داوطلب را برای اموری چون دوخت و تهیه ماسک و کاور و توزیع آن بین مردم مناطق محروم و کم برخوردار و نیزهمراهی با بیمار به صورت شیفت و توزیع غذا در بیمارستان ها معرفی کردند.

وی تغسیل و تکفین اموات را از دیگر کارهای این بانوان جهادی عنوان کرد و افزود: در پی پیشرفت این بحران تغسیل و تکفین اموات مربوط به کرونا نیز  توسط بانوان طلبه جهادی انجام می شود.

به گفته وی در ابتدا  در بیمارستان های استان گیلان به دلیل جاری شدن آب و انتشار ویروس فقط عمل تیمم انجام می شد اما اکنون این کار به دلیل فراهم شدن زمینه های ضد عفونی و گند زدایی و همچنین  تهیه لباس برای این نیروهای طلبه جهادی، آنان نیز غسل را انجام می دهند.

ظهیری با اشاره به این کار روزانه به اتمام می رسد، تاکید کرد: به حمدالله هیچ میتی بر روی زمین نمی ماند و با مراقبت هایی که انجام می شود و همیاری مردم و کادر سخت کوش بیمارستانی آمار فوتی ها نیز کاهش می یابد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: در بخش غسل و تدفین اموات فقط داوطلبین حوزوی حضور دارند که در آرامستان بهشت معصومه 7 تن از این بانوان جهادی با اشراف ناظر شرعی این کار را انجام می دهند.

وی ادامه داد: اما در بخش تهیه ماسک خواهران بسیجی غیرحوزوی ما نیز حضور دارند. به حمدالله همه حوزویان ما اعم از طلبه و مسئولین جهادی به میدان آمده اند در استان گلستان مدیر فرهنگی حوزه های علمیه خواهران و در گیلان معاونت فرهنگی در این طرح حضور دارند و در حال خدمت رسانی هستند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha