شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س)نکا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) نکا، از حضور جهادی خواهران طلبه این شهرستان در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

خانم زینب ساداتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، بیان کرد: مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا در طول سال در کنار ارائه دروس حوزوی، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی زیادی مانند اردوهای جهادی در مناطق محروم در سطح این شهرستان انجام می دهد.

وی افزود: طلاب خواهران به عنوان وارثان انبیاء الهی وظایفی را در قبال جامعه دارند، لذا در شرایط گوناگون مانند سیل، زلزله و غیره در کنار مردم خدمات رسانی می کنند.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا گفت: کادر، طلاب و اساتید این مدرسه علمیه با توجه به شرایط کنونی، برای مقابله با ویروس کرونا، بر خود وظیفه دانستند که از تمام ظرفیت خود برای مبارزه با این پدیده استفاده کنند.

ساداتی اظهار کرد: این مدرسه علمیه از ظرفیت طلاب خود در امور تولید ماسک، مشاوره مذهبی، فعالیت در فضای مجازی اعم از تولید محتوا، مشاوره دادن به نزدیکان و دوستان و سایر اقشار جامعه در کاهش التهابات استفاده کرده و این فعالیت ها تا از بین رفتن کامل این بیماری ادامه دارد.

وی افزود: خواهران طلبه نکا با سه کارگاه تولید ماسک در این شهرستان همکاری می کنند که هر کارگاه حدود ۵۰۰ ماسک در روز و تا کنون بیش از ۵ هزار ماسک تولید و در اختیار مردم قرار داده است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا اضافه کرد: این کارگاه ها به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و خواهران طلبه  به صورت شیفتی در این کارگاه ها مشغول فعالیت هستند.

اعلام آمادگی همکاری هم جانبه با مرکز بهداشت

وی ادامه داد: مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا طی مذاکره با رئیس مرکز بهداشت شهرستان نکا، آمادگی خود را برای انجام فعالیت های همیار پرستار، مشاوره مذهبی برای بیماران و خانواده های آنها، تولید ماسک و لباس پرستاری و ... اعلام کرده است.

استاد حوزه خواهران بیان کرد: مرکز نیکوکاری مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا با توجه به توافق نامه مدیرکل کمیته امداد کشور و معاونت فرهنگی مرکز در راستای حمایت از طلاب کم بضاعت و خدمات رسانی به آن ها تأسیس شده است و از ظرفیت این مرکز نیز برای کار جهادی سلامت برای مقابله با ویروس استفاده کرده ایم.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha