پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 مومنان رابطه با مسجد را توسط رسانه های اجتماعی حفظ کنند

حوزه/ درمیان نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا، از روحانیون خواسته شده به طور منظم از طریق تلفن، فیلم، پخش پیام و دیگر رسانه های اجتماعی در ارتباط با جامعه اسلامی بوده تا سلامت جسمی و روحی را در این زمانه حساس حفظ کنند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از manchestereveningnews،  درحالی که نگرانی ها از شیوع بیماری کرونا باعث تشویش اذعان عمومی شده، جوامع اسلامی نگران هستند که ممنوعیت اجتماعات دینی در مساجد، فعالیت این مراکز اسلامی را تحت تاثیر قرار داده و به ایمان نمازگزاران آسیب وارد سازد.

در این میان، شورای مسلمانان بریتانیا توصیه خود را به امامان جماعت و نمازگزاران را ادامه داده و  اعلام کرده که ویروس کرونا از دیدگاه سلامت روان باعث استرس زیادی می شود.

همچنین از مساجد خواسته شده که برنامه های احتمالی جایگزینی برای ماه رمضان، در ماه آینده در نظر بگیرند چرا که ممکن است تعویق فعالیت های مساجد تا آن زمان ادامه داشته باشد.

این در حالی است که کلیسای کاتولیک در انگلیس در حال آماده سازی برای لغو مراسم مذهبی است ، زیرا کلیه اجتماعات بزرگ بالای ۵۰۰ نفر از امروز (دوشنبه) در اسکاتلند منع شده اند.

در این میان از ائمه جماعت و واعظان مذهبی خواسته شده تا از طریق رسانه های اجتماعی برنامه ها و مشاوره های لازم را در اختیار مومنان قرار داده، برنامه ها را کوتاه کرده، خیریه های آنلاین داشته و موقتا تمامی فعالیت های مذهبی را متوقف سازند. از روحانیون همچنین خواسته شده به طور منظم از طریق تلفن، فیلم، پخش پیام و دیگر رسانه های اجتماعی در ارتباط با اعضای جامعه اسلامی بوده تا سلامت جسمی و  روحی را در این زمانه حساس حفظ کنند.

این شورا اعلام کرد مهم است که اعضای جامعه اسلامی حتی ار فقط احساس خستگی دارند در مراسم ها شرکت نکنند، از دست زدن، تماس نزدیک و بغل کردن به شدت خودداری کنند. مومنان بالای ۶۰ ساله و کسانی که از نظر پزشکی آسیب پذیر هستند نیز در خانه نماز بخوانند.

از نمازگزاران خواسته شده به افراد ناتوان و نیازمند در خرید و تحویل غذا کمک رسانی کنند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha