جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هشدار پلیس نیوزیلند در پی انتشار ویدئوی حمله تروریستی به مساجد

حوزه/ در سالگرد حمله تروریستی به دو مسجد النور و لینوود در نیوزیلند که منجر به کشته شدن ۵۱ نمازگزار مسلمان گردید، انتشار فیلم ممنوع این حمله و بیانیه فرد مهاجم توسط افراط گرایان نگرانی پلیس را برانگیخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از odt، برخی گروه های افراط گرا و نژادپرست در نیوزیلند فیلم ممنوعه حمله تروریستی ۱۵ مارس به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، این درحالی است که سالگرد این حمله در شهرهای مختلف نیوزیلند به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کرونا ویروس لغو گردید.

 این اسلام ستیزان افراطی با تمجید از فرد مهاجم وی را یک عامل مقدس تلقی کرده و سالگرد یکسالگی این حمله را جشن گرفتند.  

فیلم کامل این حملات در کنار بیانیه متهم مسلح منتشر شده است. در این حمله، پنجاه و یک نفر جان باختند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

سخنگوی پلیس گفت که آنها در تلاشند تا بانک اطلاعاتی کاملی از گروه ها یا افرادی که ممکن است تهدیدی برای نیوزیلند باشد ایجاد کنند.

وی گفت: با این وجود ما در مورد افراد، گروههای خاص یا تاکتیک های آنها بحث نخواهیم کرد.

گفتنی است انتشار فیلم حملات به مساجد کرایست چرچ و بیانیه منتشر شده توسط فرد مسلح در نیوزیلند جرم محسوب می شود. افرادی که آگاهانه این ویدئو و مطالب را در اختیار داشته و به اشتراک بگذارند با مجازات حبس احتمالی روبرو خواهند شد.

مدیر سانسور نیوزیلند هم گفت : ما هرکسی را که از ویدیوی به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی آگاه شود تشویق می کنیم تا بلافاصله آن را به پلیس گزارش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha