پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بازدید آیت الله موسوی جزایری از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان گفت: گروه‌های جهادی با نظارت بهداشت فعالیت‌های جهادی نظیر ضدعفونی اماکن تجمعی را ادامه داده و خواهران هم در تهیه ماسک و دستکش و البسه مورد احتیاج کادر پزشکی و پرستاری کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با توجه به شرایط حساس و بحرانی خوزستان در آخرین روزهای زمستان و همچنین روزهای ابتدایی سال جدید، به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین اعلام وقوع سیل احتمالی در برخی شهرهای خوزستان، فراخوان آماده‌باش طلاب و روحانیون جهادی خوزستان از سوی دبیر ستاد مقابله با بحران نهادهای حوزوی خوزستان صادر شده است.

در این راستا برآن شدیم تا با آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، گفت و گویی پیرامون اقدامات حوزه علمیه خوزستان در بحران‌های پیش رو داشته باشیم که متن آن تقدیم علاقه مندان می شود.

حوزه: با توجه به بحران‌های پیش‌رو وظیفه طلاب و جوانان مسجدی و هیأتی در خصوص امدادرسانی به مردم چیست؟

قطعاً همه مسئولیم و باید هر کاری بتوانیم به اندازه‌ای که در توانمان است، البته با نظر مسئولان ذی‌ربط انجام دهیم.                   

بحمدالله ستاد مقابله با بحران نهادهای حوزوی خوزستان از ابتدای بحران فعال شده و گروه‌های جهادی و طلاب را برای کمک به دستگاه‌های امدادی و ستاد مقابله با کرونا بسیج کرده است.

طلاب و جوانان مسجدی نیز می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی، در ذیل گروه‌های جهادی اقدام به ضدعفونی خیابان‌ها و مساجد و منازل مردم کنند؛ البته این مهم باید با رعایت کلیه نکات بهداشتی و سلامت اجتماعی مردم و با نظارت شبکه بهداشت باشد.

حوزه: این روزها که مدارس علمیه تعطیل بوده و طلاب مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، توصیه حضرت‌عالی برای عقب نماندن طلاب از بحث‌های علمی چیست؟

اساتید و مدیران مدارس علمیه باید دروس را به‌صورت مجازی برای طلاب ارائه کنند، طلاب نیز در کنار خدمت‌رسانی به مردم نباید حتی یک لحظه از درس و بحث خود غفلت کرده و لازم است که با جدیت دروس خود را ادامه دهند و اگر ابهام یا سؤالی داشتند، به‌صورت تلفنی با اساتید خود مطرح و مباحثه کنند.

حوزه: حضرت‌عالی در سیل فروردین‌ماه ۹۸ با تأسیس قرارگاه مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان، اقدامات و خدمات قابل‌توجهی به مردم ارائه کردید که فراموش ناشدنی است! آیا مجدداً امکان بسیج کردن طلاب برای مقابله با این ویروس وجود دارد؟

اولاً توجه دارید که مسأله ورود به مقابله با ویروس کرونا با کمک به سیل‌زدگان تفاوت دارد.

در قضیه کمک به سیل‌زدگان تجمع نیروها در ستاد ممنوع نبود، اما امروز هرگونه تجمع و گردهمایی ممنوع است.

ثانیاً این موضوع کاملاً جنبه تخصصی داشته و این کار باید زیر نظر ستاد مقابله با کرونا صورت گیرد؛ به همین دلیل من از همین رسانه خطاب به طلاب، نیروهای جهادی و بسیجی درخواست می‌کنم که پیش از انجام هر اقدامی، ضمن مراجعه به مسئولان ذی‌ربط، یعنی مدیریت کل بهداشت و درمان خوزستان و هلال‌احمر که آن‌ها هم در امور امدادی دخالت دارند، در این حرکت جهادیِ مقدس شرکت کنند.

چه‌بهتر است که جوانان بسیجی با نظارت مقامات ذی‌ربط بهداشت فعالیت‌های جهادی نظیر ضدعفونی اماکن تجمعی را ادامه داده و خواهران محترم هم در تهیه ماسک و دستکش و البسه مورد احتیاج کادر پزشکی و پرستاری، کمک کنند.

حوزه: توصیه شما به طلابِ حاضر در میدان خدمت‌رسانی به مردم...

به جوانان عزیزم، برادران و خواهرانی که این روزها در کنار کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، عرض می‌کنم که این اقدام شما مصداق بارز «وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ» است و خداوند شما را در مسیر انقلاب، خدمت به مردم و حرکت در مسیر شهدای انقلاب، ثابت‌قدم نگاه دارد. إن‌شاءالله.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha