چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بیانیه مدیر حوزه خراسان و دبیر شورای عالی این حوزه

حوزه/ دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان در حمایت از بسته شدن درهای حرم های مطهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز محکوم کردن هتاکی های برخی معاندان، بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجج اسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و سید مصباح عاملی مدیر این حوزه در حمایت از بسته شدن درهای حرم های مطهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز محکوم کردن هتاکی های برخی معاندان، بیانیه ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا فَارِجَ اَلْهَمِّ، وَ کَاشِفَ اَلْغَمِّ ، یَا رَحْمَانَ اَلدُّنْیَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ رَحِیمَهُمَا، صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ اُفْرُجْ هَمِّی، وَ اِکْشِفْ غَمِّی. یَا وَاحِدُ یَا أَحَدُ یَا صَمَدُ   (بخشی از دعای پنجاه و چهارم صحیفه مبارکه سجادیه)

ای زداینده اندوه و بر طرف سازنده غم ها، رای رحمت آورنده عام دنیا و آخرت و رحمت کننده خاص در دو سرا، بر محمد و آل محمد درود فرست، اندوهم را برطرف نما و غم دلم را بزدا، ای یگانه تنها و ای بی نیاز مطلق.

ویروس کرونا(کوئید ۱۹) بلیه ای سخت و ناگوار است که امروزه همه کشورها و انسانها را در گرداب خود گرفتار نموده در این ابتلاء عظیم تهدیدهایی نهفته است که می توان آنها را به فرصت های سازنده و تکامل بخش تبدیل نمود.

ورود این بلیه به کشور ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی از وضعیتی خاص برخوردار است. هیچ حرکت، واقعه و اقدام و سخنی نیست که مورد بهره برداری جریان های معاند، کذاب و مفتری و فریب خوردگان جاهل قرار نگیرد.

کرونا به سرعت قابل انتقال است و در صورت عدم احتیاط و تحرز، امکان فراگیری همگانی دارد. در همین راستا که حفظ نفوس انسان ها و مسلمین در درجه اول اهمیت قرار دارد، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی و دیگر مراجع تقلید و آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی و... در فتاوای خودشان بیان داشتند که هر نوع تجمعی که منجر به شیوع بیماری و ابتلای دیگران شود، ممنوع است و باید طبق نظر کارشناسان و متخصصان علوم پزشکی اقدام شود که با توجه به اولویت حفظ جان مسلمین و انسانها، حرم‌های مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها و احمد بن موسی الکاظم و جمکران و نماز جمعه و جماعت تا رفع خطر ممنوع و تعطیل اعلام می گردند.

این امر از پشتوانه های فقهی مدلل و مستندی برخوردار است و در واقع اولین بار هم نیست که چنین فتوایی صادر گردیده است.

حوزه علمیه خراسان، ضمن لزوم تبعیت از فتاوای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، تبعیت از نظرات متخصصان را لازم به رعایت می داند و با توجه به تلاش‌های مذبوحانه و مغرضانه معاندان و حرمت شکنان هتاک و مفتری، دو نکته مهم را یادآور می‌شود.

۱. حرکت جریان های معاند و مزدور وابسته به صهیونیسم را که با هزاران توییت مجهول و هشتگ های هرزنگارانه که درصدد ایجاد تردید و دو دلی در امت اسلامی را دارند، به شدت محکوم نموده و به آنان اجازه هرزه نگاری و هرزه گویی را نمی‌دهیم.

۲. حرکت وابستگان و جریان های مخرب داخلی را که در شهرهای مقدس مشهد و قم و دیگر اماکن مقدس صورت گرفته و یا در صدد شیطنت های بعدی هستند را محکوم می‌نماییم.

در پایان یادآور می‌شویم، کرونا، از ووهان آغاز گردیده و ربطی به ایران ندارد. مضافاً به اینکه مشکوک به تروریسم بیولوژیکی است و تعطیلی مراکز مقدسه بر اساس مبانی فقهی فتاوا و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در بنیادهای فقهی، مستدل و مستند است.

امیدواریم در سایه التجاء به ساحت قدس کبریایی با توجه به روح مطهر و مقدس علی بن موسی الرضا علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام و در سایه وحدت و تبعیت از رهبری معظم و مراجع عظام و در سایه حفظ بهداشت و روح دعا از این بلیه به سلامت عبور نماییم و روزگار شکوه و عزت را در تداوم بیانیه گام دوم انقلاب بپیماییم.

محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی

سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha