پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شکریان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از آغاز موج دوم فعالیت های فرهنگی تبلیغی با شعار «معنویت و انفاق» با هدف مقابله با ویروس کرونا، در استان خبر داد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندان، از آغاز موج دوم فعالیت های فرهنگی تبلیغی با هدف مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد.

وی، معنویت و انفاق را شعار موج دوم فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: تشکیل هیأت اندیشه‌ورز با حضور مؤثرین و نخبگان فرهنگی تبلیغی، استفاده از ظرفیت علمای ربانی و اساتید اخلاق، تولید گسترده کلیپ‌های یک دقیقه‌ای تحت عنوان آرامش معنوی با تأکید بر فضیلت‌های ماه رجب، شعبان و توجیه مردم به التزام روزانه مناجات شعبانیه و آموزش‌های مجازی در خصوص راهکارهای عملی و مصداقی سبک زندگی کرونایی از جمله مهم ترین محورهای معنوی این طرح است.

حجت الاسلام شکریان، تشکیل هیأت اندیشه‌ورز با حضور موثرین و نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان با موضوع خدمات اجتماعی و توسعه انفاق، شناسایی و تشویق خیرین جهت حمایت مالی از معضلات و مشکلات پدید آمده حول موضوع کرونا، بسترسازی جهت حمایت از فروش خورده ‌فروشان شب عید در فضای مجازی و ارائه آموزش‌های مورد نیاز بهداشتی را از مهم ترین بخش های محور انفاق و خدمت اجتماعی عنوان کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با تقدیر از تلاش ها و خدمات صورت گرفته از سوی طلاب، روحانیان، گروه های جهادی، هیأت های مذهبی، مؤسسات فرهنگی و قرآنی در طول هفته های اخیر، به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد مبارزه با کرونا و پویش ملی به توان ما در اداره کل با حضور رؤسای شورای هیأت های مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی، مجمع کانون های فرهنگی و تبلیغی و ادارات شهرستانی بخشی از این فعالیت ها بوده است.

وی به فعال شدن هیأت های مذهبی، کانون های فرهنگی تبلیغی، مراکز قرآنی و گروه های تبلیغی و روحانیان مستقر و تشکیل گروه های جهادی در سراسر استان جهت کمک به ضد عفونی کردن معابر، اماکن و کمک به شبکه بهداشت مناطق مختلف در شهر و روستا اشاره کرد و گفت: همچنین تشکیل جلسات با گروه های تدفین و کمک به تجهیز این گروه ها جهت برگزاری مراسم تدفین اموات کرونایی در استان در طول هفته های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به اطلاع رسانی توصیه های بهداشتی از طریق سامانه های پیامکی کلیه شهرستان ها و فضای مجازی به گروه های هدف سازمانی و آحاد جامعه اشاره کرد و افزود: راه اندازی پویش دعا و توسل از ۲۵ اسفند تا آخرین شب سال به مدت پنج شب هر شب یه دعا با همکاری و همیاری رسانه های استان نیز از جمله اقدامات صورت گرفته  توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان در طول روزهای اخیر بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به جمع آوری و توزیع کمک های مردمی از طریق روحانیان مستقر و ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای استان به نیازمندان اشاره کرد و بیان داشت: همچنین در این مدت مراکز قرآنی، هیأت های مذهبی و دینی جهت تولید ماسک و توزیع در مناطق مختلف استان فعال شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور روحانیان مستقر، گرو های جهادی و طلاب در بیمارستانها و کمک به خادمان جبهه سلامت و حضور در کنار بیماران کرونایی و کمک و همیاری به آنها اشاره کرد و گفت: از همه ظرفیت های موجود در جهت برون رفت از شرایط موجود استفاده خواهیم کرد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha