جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تعطیلی برخی مساجد آفریقای جنوبی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا

حوزه/ برخی از مساجد کیپ تاون در آفریقای جنوبی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند. این ویروس هم اکنون ۶۲ نفر را در این کشور آلوده ساخته است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان دیده می شود برخی از مساجد آفریقای جنوبی تعطیل شدند.

برخی از مساجد در شهر گردشگری کیپ تاون در آفریقای جنوبی به منظور محدود کردن شیوع ویروس کرونا که ۶۲ نفر را در این کشور آلوده کرده است، موقتاً درهای خود را به روی نمازگزاران بستند.

شیخ عبدالرحمان الکساندر امام جماعت مسجد القدس در کیپ تاون گفت که این مسجد به طور موقت از روز سه شنبه تعطیل خواهد بود.

امام جماعت مسجد در بیانیه ای تصویری گفت:  به نمایندگی از مسجد قدس، امامان جماعت، هیئت امنا و کمیته اجرایی ، ما به اتفاق آرا متاسفانه تصمیم گرفته ایم که این مسجد را در کیپ تاون از سه شنبه صبح ۱۷ مارس ۲۰۲۰ تعطیل کنیم.

الکساندر گفت: تعطیلی بر نمازهای روزانه و نمازهای جمعه هفتگی و سایر برنامه هایی که در این مرکز اسلامی برگزار می شدند تاثیر خواهد گذاشت.

وی گفت که این تصمیم پس از مشورت عمیق مطابق با حکم اخیر رئیس جمهور گرفته شده است که تجمع بیش از ۱۰۰ نفر  در یک محل را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع کرده است.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در روز ۱۵ مارس، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده بود و گفته اقداماتی برای مقابله با انتشار ویروس از سوی دولت در نظر گرفته می شوند.

این اقدامات شامل ماندن در منازل، حفظ فاصله افراد از همدیگر و تعطیلی موقت مدارس و سایر مؤسسات است.

گفتنی است مسجد القدس یکی از بزرگترین مساجد کیپ تاون است. الکساندر، با این حال، توضیح داد که مسجد به اذان گویی ادامه خواهد داد.

طبق گزارش یک وب سایت خبری که توسط یک ایستگاه رادیویی اسلامی به نام «صدای کیپ» اداره می شود، گفته می شود که دو مسجد دیگر نیز به طور موقت در کیپ تاون بسته شده اند.

در این گزارش آمده است که مسجد راه اصلی کلارمونت و مسجد جامع شکرالمبین در لانس وود به طور موقت تعطیل شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha