جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «مبانی حقوق عمومی : با تأکید بر منظومه فکری آیت‌ الله جوادی آملی» تالیف دکتر ابراهیم موسی‌ زاده توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) و با همکاری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  کتاب «مبانی حقوق عمومی : با تأکید بر منظومه فکری آیت‌ الله جوادی آملی» تالیف دکتر ابراهیم موسی‌ زاده توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) و با همکاری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء چاپ و منتشر شد.

این اثر که در راستای همکاری های بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با سازمان های ذی ربط در جهت تولید کتب آموزشی در حوزه علوم انسانی اسلامی تولید شده است، با رویکردی مقارنه ای مابین دو نظام حقوقی وحیانی و عرفی، مستنبط از اندیشه حکیم متأله  استاد علامه جوادی آملی در ۳۵۲ صفحه و چهار بخش می باشد:

بخش اول به بنیادهای حقوق عمومی، بخش دوم به حاکمیت و حکومت، بخش سوم به امامت و رهبری در نظام اسلامی(ولایت فقیه) و بخش چهارم به اهم شاخه های حقوق عمومی اختصاص یافته است.

این کتاب برای دانشجویان رشته حقوق عمومی به عنوان منبع درس «تحلیل مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران» و همچنین به عنوان اثر مبنایی برای رشته‌های حقوق بشر و حقوق بین‌الملل برای دروس «حقوق بشر در اسلام» و «حقوق بین‌الملل اسلامی» و نیز درس «حقوق عمومی در اسلام»، قابل استفاده دانشجویان، طلاب، محققان و سایر علاقمندان می باشد.

علاقه مندان می توانند جهت تهیه نسخه الکترونیکی این اثر از درگاه سازمان سمت و برای تهیه نسخه چاپی این اثر از فروشگاه های آن سازمان اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha