جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین بنیاد اوقاف به هدف ترکیب سرمایه گذاری تجاری و اجتماعی در بریتانیا

حوزه/ بنیاد خیریه جدیدی در کشور بریتانیا ایجاد شده که هدفش ایجاد صندوق اوقاف یک میلیارد یورویی با ترکیب سازی سرمایه گذاری های تجاری و اجتماعی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از salaamgateway، یک سازمان اوقاف اسلامی جدید در بریتانیا قصد دارد برای نخستین بار ترکبیی از سرمایه گذاری تجاری و اجتماعی را در این کشور ارائه دهد.

بنیادهای اوقافی متعددی در بریتانیا هستند که توسط سازمان های ویژه ای چون امداد اسلامی و مسجد شرق لندن اداره می شوند. با این حال بنیادهای اوقاف اجتماعی کمی وجود دارند که بر ظرفیت سازی در جامعه تمرکز داشته باشند.

سلطان چودری، رئیس اجرایی «بنیاد اوقاف تک» و مدیرعامل سابق بانک رایان در مصاحبه ای اختصاصی برای خبرنگاران درباره چگونگی تحقق اهداف اوقاف و همچنین اهداف بلندمدت این سازمان توضیحاتی داد.  

چودری گفت: چشم انداز اعتماد ما، ارائه اسلام به روشی مثبت و در عین حال کمک به توسعه یک جامعه مدنی در بریتانیا است. هدف ما ایجاد دارایی هایی است که بازده داشته و از پروژه های پایدار اجتماعی حمایت کنند.

به گفته وی سازمان اوقاف جدید قرار است در سه بخش املاک و مستغلات، سهام خصوصی و صندوق های صکوک و اسلامی سرمایه گذاری کند.

چودری افزود: هسته مرکزی ما یک سازمان خیریه و اوقاف خواهد بود که در طیف گسترده ای از کلاس های دارایی تا بازده رقابتی سرمایه گذاری می کند که شامل شرکت های تجاری و اجتماعی می شوند.

به گفته این مقام تجاری، دارایی ها در بخش های غیراملاک و مستغلات مانند سهام مشاغل خصوصی در بخش مواد غذایی حلال و سرمایه گذاری هایی اجتماعی مانند بنگاه هایی با هدف تامین پرورشگاه های مقرون به صرفه سرمایه گذاری خواهند شد.

اعضا می توانند در مورد چگونگی استقرار بودجه برای پروژه های اجتماعی منتخب تصمیم بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha