جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی از تشکیل قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون خبر داد و گفت: هجمه علیه حوزه و طلبه ها زیاد شده و باید خدمات رسانی و کار جهادی طلاب رسانه ای تر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی مسئولین قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان با اشاره به واقعه انتشار ویروس کرونا و تاثیر آن بر فعالیت های دینی، اظهار کرد: مسئله ای که علاوه بر کاهش فعالیت های دینی رخ داد و نگران کننده تر بود و در حوادثی مانند سیل و اتفاقات قبلی کمتر وجود داشت هجمه ای بود که بر علیه شهرمقدس قم، طلاب و روحانیت و مسائل دینی رقم زدند.

وی افزود: شبهات در خصوص مسائل دینی، انتشار کلیپ هایی در وهن دین و هجمه ای که نسبت به طلاب در این ایام رقم خورد، نگرانی ها را بیشتر و کار را قدری دشوارتر کرد.

حجت الاسلام مومنی با بیان رسالتی که در شرایط فعلی بر دوش حوزه های علمیه و طلاب وجود دارد، گفت: در این شرایط با یک موج مواجه هستیم که حتی در بین برخی از متدینین متاثر از فضای مجازی نیز این شبهات شنیده می شود. علاوه بر آن شبکه های خارجی نیز به صورت متحد اقدام به حمله و کوبیدن مسائل دینی نموده اند و حتی در اقدام اخیر خود لوگوی خبرگزاری حوزه را برای یک خبر جعل کردند و فضای رسانه ای سنگینی را  علیه دین ایجاد کرده اند که البته این هم مظلومیت طلبه ها را مضاعف کرده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، تدبیر و آینده نگری در صورت ادامه یافتن این شرایط تا ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و گفت: برخی از ائمه جماعات پیشنهاداتی در خصوص باز نمودن مساجد با اتخاذ تدابیر بهداشتی ارائه کرده اند، اما با مشورت با افراد صاحب نظر و برخی از پزشکان، باز نمودن مساجد را برای دو هفته پیش رو صلاح ندانستند و آن را تنها دستاویزی برای دشمنان بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: البته توصیه برخی از بزرگان این بود که درب مساجد باز باشد و حتما اذان گفته شود، اما نماز جماعت تشکیل نشود.

حجت الاسلام مؤمنی از تشکیل قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون خبر داد و افزود: باید خدمت رسانی طلاب در این شرایط رسانه ای شده و برجسته گردد، چرا که هجمه علیه حوزه و طلبه ها در این ماجرا زیاد شده و باید خدمات رسانی و کار جهادی طلاب رسانه ای تر شده و گسترش یابد و این مسأله بسیار مهمی است.

وی، وجود نیرو و امکانات کافی برای مقابله با شرایط فعلی را از قوت های قرارگاه جهادی حوزه دانست و گفت: تنها مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم از جنبه مالی است و هزینه هایی که برای اقدامات انجام شده تاکنون صرف گردیده به صورت شخصی بوده است و اگر شرایط همچنان ادامه یابد به طور حتم قرارگاه جهادی حوزه به شکل ثابت کار خود را ادامه خواهد داد و البته باید افراد توانمند کار را حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha