پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بابایی

حوزه/ حجت الاسلام بابایی از تشکیل قرارگاه جهادی «سلامت عقاید» و راه اندازی پویش ملی «اذان» خبر داد.

حجت الاسلام حسن بابایی پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام تعطیلات نوروز و در شرایط مواجه با انتشار ویروس کرونا اظهار کرد: از همان ابتدا ستادی شامل هفت کمیته تحت عنوان "ستاد همیاران سلامت" تشکیل شد و مصوباتی تاکنون داشته است.

دبیر قرارگاه جهاد کبیر استان اصفهان افزود: یکی از مصوباتی که اجرایی شده در خصوص جمع آوری شبهات در زمینه موضوع کرونا است که طی تعامل با گروه "دیده بان کرونا، مدافعان سلامت" شبهات جمع آوری شده و پاسخ آن را از مراکز مختلف جمع آوری می کنیم.

حجت الاسلام بابایی از تشکیل گروه "قرارگاه جهادی سلامت عقاید" در پیام رسان ایتا نیز خبر داد و گفت: پاسخ شبهات جمع آوری شده در این گروه قرار می گیرد و تاکنون پاسخ 35 شبهه آماده شده و در این گروه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از کارهایی که با توجه به حضور بیشتر مردم در خانه انجام گرفته و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت، برگزاری "مسابقه با قرآن در خانه" است و طی آن هر روز از یک جزء قرآن 10 سوال طراحی می شود و در فضای مجازی قرار می گیرد و روز بعد بر اساس قرعه کشی برندگان اعلام شده و جوایز نقدی آن به حساب برندگان واریز می گردد.

حجت الاسلام بابایی با تاکید بر اجرای برنامه هایی که منجر به ترغیب مردم برای ماندن در خانه شود، تصریح کرد: از دیگر برنامه هایی که برای این ایام تدارک دیده شده برگزاری "پویش ملی اذان"می باشد که طی آن افرادی که در منزل خود اذان می گویند با ضبط و ارسال اجرای اذان خود در این مسابقه راه می یابند و تاکنون حدود هفتاد مورد تصاویر ضبط شده خود را برای این مسابقه ارسال کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تقارن عید نوروز با شهادت امام موسی کاظم(ع) و با در نظر گرفتن روایتی از حضرت در خصوص قرائت دعای جوشن صغیر برای دفع بلا، در این ستاد مصوب شد ضمن هماهنگی با آیت الله مهدوی و صدا و سیما این دعا از رسانه ملی پخش گردد.

دبیر قرارگاه جهاد کبیر استان اصفهان با اشاره به تهیه مواد ضدعفونی از اعتباری که برای اعتکاف در نظر گرفته شد بود، گفت: مواد ضدعفونی آماده شده در اختیار روحانیون مستقر و امامان جماعت محله قرار گرفته تا در محدوده مسجد جهت افراد بی بضاعتی که توانایی خریداری مواد ضدعفونی ندارند توزیع شود.

وی افزود: علاوه بر آن در طرح ملی که سازمان تبلیغات در کل کشور اجرا کرده است، از طریق هیئت های مذهبی، مبالغی برای خریداری مواد ضدعفونی جمع آوری می شود.

حجت الاسلام بابایی همچنین از آغاز فیلمبرداری با همکاری دفتر تبیلغات جهت تدوین و تهیه بازی هایی که امکان اجرای آن در منزل می باشد خبر داد و گفت: این بازی ها پس از ضبط در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha