پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: در شرایط فعلی می توان با ارتباط تلفنی و یا از طریق شبکه های اجتماعی ارتباطات و صله ارحام را انجام داد.

حجت الاسلام محسن جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به تأکید اسلام بر صله رحم با در نظر گرفتن شرایط حال حاضر کشور به دلیل انتشار ویروس کرونا، اظهار کرد: صله ارحام از نظر قرآن و احادیث اهل بیت(ع) بسیار با اهمیت است و در هیچ حالتی نباید ترک شود، منتهی صله ارحام الزاماً به حضور فیزیکی و رفت و آمد نیست، بلکه از پیامبر اکرم(ص)روایت است که می فرمایند: «صلوا ارحامکم ولو بالسلام».

وی افزود: در شرایط فعلی می توان با ارتباط تلفنی و یا از طریق شبکه های اجتماعی، ارتباطات و صله ارحام را انجام داد، به ویژه این که از طرفی روانشناسان نیز تأکید دارند در این شرایط افراد نباید خود را در تنهایی قرار دهند، چرا که ممکن است دچار آسیب هایی مانند افسردگی شوند.

حجت الاسلام جلالی با تأکید بر توصیه پزشکان در مورد کمتر شدن رفت و آمدها، تصریح کرد: رهبر انقلاب و مراجع تقلید نیز بر این توصیه ها تأکید کرده اند، لذا باید در این شرایط از رفت و آمدهای درون شهری و دید و بازدیدها دوری کنیم تا این مسأله پایان یابد.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم در ایام ماه مبارک رمضان فرصت این دید و بازدیدها فراهم شود و تا ماه مبارک رمضان این بیماری و ویروس منحوس برطرف شده و جبران این دوری ها گردد.

حجت الاسلام جلالی رعایت مسائل پزشکی و عدم رفت و آمد در این ایام را مهم دانست و گفت: در عین حال توصیه ای که وجود دارد این است که در این شرایط از حال افراد سالمند و پیر و دوستان، آشنایان و فامیل به خصوص بزرگ ترها غافل نشویم و اگر کسی نیازی دارد، احوال پرسی کرده و به یکدیگر کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    برنامه خوبیه