سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
photo_۲۰۲۰-۰۳-۱۷_۱۹-۰۰-۰۷.jpg

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: تعدادی از خواهران طلبه با هماهنگی شبکه بهداشت، بسیج و سپاه به تولید ماسک و اقلام بهداشتی در خانه اقدام می‌کنند و پس از بسته بندی، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند.

خانم فاطمه نجار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: شیوع کرونا هر چند بلای بزرگی است، اما در صورتی که مردم و مسئولان به وظایف خود عمل کنند، برکات فراوانی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی، رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های پزشکان را مورد تاکید قرار داد و گفت: التزام به اصول بهداشت فردی و اجتماعی در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه تکلیف و وظیفه شرعی بوده و لازم الاجراست.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان با بیان این که شیوع ویروس کرونا باعث شده که مردم روزهای سختی را سپری کنند، تصریح کرد: برای مقابله با این ویروس، همه نهادها و مردم در کنار یکدیگر با روحیه جهادی به صورت شبانه روزی خدمت می‌کنند تا با همدلی و ایثار، سختی این روزها را به حداقل برسانند.

نجار، به ظرفیت جهادی و مردمی خواهران طلبه اشاره کرد و گفت: تعدادی از خواهران طلبه با هماهنگی شبکه بهداشت، بسیج و سپاه به تولید ماسک و اقلام بهداشتی در خانه اقدام می‌کنند و پس از بسته بندی، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی تهیه بسته غذایی برای خانواده‌های نیازمند و کم‌بضاعت را از دیگر اقدامات این مدرسه معرفی کرد و ادامه داد: ذبح و قربانی گوسفند، شتر و مرغ با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و طلاب به نیت سلامتی امام زمان(عج) و دفع بیماری کرونا انجام شده است که در بسته‌های مواد غذایی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان به اهمیت اوقات فراغت و لزوم استفاده بهینه از این فرصت اشاره کرد و گفت: از اقدامات مدرسه برای بهتر گذراندن اوقات فراغت طلاب، طرح کتابخوانی با توزیع کتاب و تحویل آن به درب منازل طلاب است که در این طرح مسابقه مجازی هم برگزار می‌شود.

نجار، ارسال مطالب و محتوای معنوی و بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس را از فعالیت‌های رسانه‌ای اساتید و مبلغین برشمرد و تصریح کرد: به منظور ارتقاء سلامت روانی و حفظ آرامش جامعه پیام‌ها و توصیه‌های بهداشتی و مطالب معنوی مناسب در گروه‌هایی که به همین منظور تشکیل شده، ارسال می‌شود.

وی دعا و توسل به اهل بیت علیهم السلام را موجب افزایش سلامت روانی و رشد معنوی جامعه دانست و افزود: انس با قرآن و ادعیه تاثیر بسزایی در روند پیشگیری، بهبودی و سلامت جامعه دارد؛ لذا از دیگر فعالیت‌های بانوان حوزوی ختم قرآن و صلوات، ذکر شریف حدیث کساء، قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و ... است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha