جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه آنلاین

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: مسئله رعایت عفت یک مقوله ای است که حتی در میان زنان مسلمان مطرح است، حکومت اسلامی و جامعه در برابر عفت عمومی مسئول هستند و این یک توصیه اخلاقی در قرآن نیست بلکه یک دستور است، تفکیک میان مسئله پوشش و مسئله عفت باید روشن بشود و حجاب نماد پوشش اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور درجلسه ای مجازی با آقای وزیری، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر،  ابتدا با بررسی رابطه میان حجاب و عفاف گفت: ارتباط میان عفاف و عجاب با دو مسئله روبه رو است، یک اینکه آیا حجاب برای رسیدن به عفاف است یا حجاب علامتی برای جامعه عفیف و زن عفیفه است؟ 

مفسر برجسته قرآن افزود: در سوره احزاب، خداوند متعال به پیامبر دستور دادند، به همسرانت و دخترانت و زنان مسلمان بگو چادرها و روسری های بلندشان را بر خود بپوشانند، تا شناخته بشوند و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند. یعنی حجاب عاملی است برای شناساندن زن مسلمان و همین شناسایی باعث می شود تا آزار و اذیتی بر آنان نباشد و از این طریق زنان مسلمان به تشخص می رسند. 

وی در ادامه تصریح کرد: مسئله رعایت عفت یک مقوله ای است که حتی در میان زنان مسلمان مطرح است، حکومت اسلامی و جامعه در برابر عفت عمومی مسئول هستند و این یک توصیه اخلاقی در قرآن نیست بلکه یک دستور است، تفکیک میان مسئله پوشش و مسئله عفت باید روشن بشود و حجاب نماد پوشش اسلامی است. 

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان اینکه زن مسلمان حجاب سر می کند تا بگوید مسلمان است و طمع هوس بازان را از خود قطع بکند، اظهار داشت: اگر همین زن بی مبالاتی بکند و عفت های عمومی را به خطر بندازد، قرآن دستور داده است تا جلوی آن گرفته شود، در واقع قرآن با ابداع زینت زنان در جامعه مبارزه می کند و ما باید این نهی را باید به کل جامعه منتقل بکنیم . 

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حکومت در مورد زنان مسلمان وظیفه دارد تا اجازه ندهد که این سرمایه را از زنان بگیرند. حجاب ابراز مسلمانی است و دشمن می خواهد آن را از زنان ما بگیرد. مشاهده می شود که زن امروزی را زن بی حجاب می دانند و الزامات مسلمانی را می خواهند حذف کنند، اما در اصل دشمن با حجاب زنان مشکل ندارد بلکه با تشخص اسلامی زن مسلمان مشکل دارد و می خواهد آن را از زن مسلمان سلب کند. دشمن از طریق گرفتن پوشش، می خواهد ریشه انقلاب اسلامی که نماد آن حجاب زن مسلمان است را قطع کند.

وی افزود: همه زنان و مردان چه مسلمان و غیر مسلمان، در مسئله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باید مراعات کنند و نباید رفتارها به صورتی باشد که افراد حجاب و روسری داشته باشند ولی عفت را فراموش کنند. همه افراد در جامعه اسلامی برای حفظ عفت عمومی تلاش کنند و همانطور که میزان آرایش و لباس و نمایان بودن اندام یک زن مسلمان می تواند موجب از بین رفتن عفت جامعه شود، این موراد در زنان غیرمسلمان هم باعث همین مسئله می شود. 

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha