شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: حقیقتاً صبر و استقامت امام کاظم(ع) بهترین الگوی ما در مواجهه با سختی ها و مشکلات است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: حضرت موسی بن جعفر(ع) هچون دیگر امامان معصوم، اُسوه ی همه فضایل اخلاقی از جمله صبر و استقامت و بردباری در برابر سختی ها و مشکلات هستند، کما این که سال های طولانی برای دفاع از حق و حقیقت و حمایت از پیروان خود و نیز احیای دین و مکتب ، زندان مشقت بار دستگاه ظالم عباسی را تحمل کردند.

وی افزود: در واقع حضرت، سختی دوری از شیعیان و اهل و خانواده را به جان خریدند تا شیعیان در سلامت و امنیت به سر ببرند و زمینه هدایت انسان ها همچنان فراهم باشد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: در روایت است که حتی سال های زندان رفتن امام کاظم (ع) کفاره ای بوده برای گناهان شیعیان آن حضرت و این روایت و امثال آن نشان دهنده آن است که حضرت چقدر نسبت به شیعیان و امنیت و آرامش آن ها چه در دنیا و چه در آخرت اهتمام و عنایت داشتند.

وی بیان داشت: بر همین اساس ما نیز به عنوان شیعیان و ارادتمندان آن امام هُمام باید در زندگی خود در خصوص حفظ امنیت و آرامش دیگران و جامعه شیعی و انسانی و اسلامی تلاش کنیم و کاری نکنیم که خدای ناکرده، امنیت و آرامش دیگران به خطر اُفتد.

عضو خبرگان رهبری همچنین خاطرنشان کرد: از این حیث در همین ایام که شاهد شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای کشور هستیم، لازم است که مردم با رعایت توصیه های پزشکان و متخصصان امر، حتی المقدور رفت و آمد ها را کم و بلکه قطع کرده تا در این روزها و شب ها، اعضای جامعه ما از گزند این بیماری مصون مانده و به این وسیله کاری کنیم که انشاالله موجبات رضایت خاطر ولی نعمتمان امام کاظم(ع) و اولاد و فرزندان ایشان در ایران اسلامی را به خوبی فراهم کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha