جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اهل سنت و انقلاب اسلامی

حوزه/ علمای اهل سنت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، به تشریح خدمات انقلاب اسلامی به اهل سنت پرداخته و آن را در طول تاریخ بی سابقه دانستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک پدیده‌ منحصر به‌ فرد در تاریخ شناخته ‌شده‌ که با ویژگی‌هایی چون نفی استبداد داخلی و نفی سلطه و استعمار خارجی با تشکیل جمهوری اسلامی به پیروزی رسید.

دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از گذشته‌های دور در تلاش بوده‌اند تا با نفوذ در میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی بین شیعه و اهل سنت اختلاف انداخته و سیاست‌های سلطه‌گرانه خود را پیاده کنند، اما با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، پیوند میان مذاهب و اقوام ایرانی بسیار قوی تر از آن است که با شیطنت های برخی تفرقه افکنان، از هم گسسته شود.

علمای اهل سنت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، به تشریح خدمات انقلاب اسلامی به اهل سنت پرداخته و آن را در طول تاریخ بی سابقه دانستند.

مولوی فاروقی: خدمات انقلاب به اهل سنت در طول تاریخ بی سابقه است

مولوی فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه در طول انقلاب خدمات زیادی به اهل سنت صورت گرفته، گفت: در طول این 42 سالی که از عمر انقلاب می گذرد، مردم با توجه به اتحاد و وحدت، دشمنان نظام را  در رسیدن به اهداف شوم خود ناموفق گذاشته اند.

وی ادامه داد: باید قدردان نعمت انقلاب بود و همه علما و روحانیون برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و امیدبخشی در جامعه که از اصول آن است، ایفای نقش کنند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه دستاوردها و خدمات انقلاب با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: خدماتی که بعد از انقلاب به اهل سنت ارائه شده از خدمات عمومی و اجتماعی تا افزایش مدارس دینی، با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

مولوی فاروقی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه اهل سنت و مردم هرگز به دشمنان اجازه ایجاد فتنه و آشوب را نداده اند و هر کجا هم که حضور آنان لازم باشد به صحنه خواهند آمد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که دشمنان امروز جمهوری اسلامی درصدد اختلاف بین شیعه و سنی هستند، تاکید کرد: استکبار جهانی در تلاش هستند تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و بر این تصور هستند تا اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی را در جوامع اسلامی به وجود آورند.

مولوی فاروقی افرادی را که به مقدسات شیعه و سنی اهانت می کنند، مجری اهداف دشمنان دانست و عنوان کرد: تمام مسلمانان امروز می دانند که هدف استکبار جهانی ایجاد تفرقه و درگیری های مذهبی در میان امت اسلام است.

مولوی حسینی: انقلاب اسلامی بیشترین خدمت را به اهل سنت داشته است

مولوی حسینی، امام جمعه اهل سنت طبس مسینا در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، خدمات انقلاب اسلامی به اهل سنت را همسان با شیعیان دانست و گفت: وظیفه تمام افراد جامعه است تا قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند؛ بعد از پیروزی انقلاب سخن امام راحل که همه به یک چشم در نظام جمهوری اسلامی دیده شوند، تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: جامعه اهل سنت از بدو پیروزی انقلاب تا به حالا همراه نظام و انقلاب بوده است و در زمان جنگ تحمیلی هم بیش از ۱۲ هزار شهید تقدیم نظام کرده اند و  تا آخرین قطره خونشان از مرز و بوم و وطنشان حمایت می کنند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اینکه خدمات پس از انقلاب اسلامی با قبل از آن به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: قبل از انقلاب در بیشتر مناظق کشور بهره مندی از منابع آب، برق، امکانات بهداشتی و رفاهی، مدرسه‌ و ... وجود نداشت، اما در طول 42 سال از انقلاب خدمات شایسته انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر چه رسیدن به ایده آل ها در رفع مشکلات امری غیرممکن است اما کشور در حال رشد و پیشرفت است که باید قدردان خدمات باشیم.

گوش به فرمان فرامین رهبری هستیم

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا یکی از مهم ترین دستاورد های انقلاب را کوتاه شدن دست استکبار جهانی از کشور دانست و عنوان کرد:  در گذشته استکبار جهانی  هر نوع غارتی را در کشور صورت می دادند و حقوق مردم را تضییع می کردند که جنگ جهانی دوم نمود همین وضعیت در کشور را نشان داد.

مولوی حسینی با بیان اینکه با وحدت و همدلی می توانیم بر تمام مشکلات کشور پیروز شویم، تأکید کرد: آمریکا و انگلیس به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق بین مسلمانان هستند و برخی افراد نیز دانسته یا ندانسته تیشه به ریشه اسلام و انقلاب می‌زنند که انتظار می رود همه هوشیار و بیدار باشند.

وی ادامه داد: مسئولان وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند و از اشرافی گری پرهیز کنند تا مردم نیز همانند گذشته پشتیبان آنان باشند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اینکه باید گوش به فرمان فرامین رهبری باشیم، تصریح کرد: اهل سنت نقش مهمی را در هم بستگی و اطاعت از رهبری به اثبات رسانده اند و امروز با بینش و آگاهی که بین علمای اهل سنت و تشیع حکمفرما هست، هرگز دشمنان به اهداف شومشان نخواهند رسید.

مولوی خالقی: خدمات انقلاب اسلامی به اهل سنت در هیچ جای جهان وجود ندارد

مولوی عبدالعزیز خالقی از علمای اهل سنت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، مهمترین خدمت انقلاب را وحدت بین جامعه دانست و گفت: مهم ترین عامل، وحدتی بوده است که امام خمینی(ره) به یادگار گذاشت بعد از آن خدمات کشوری که هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی گذاشته نشده است.

وی ادامه داد: در طول ۴۲ سالی که از عمر انقلاب گذشته، بهترین خدمات به اهل سنت داده شده که باید با چشمانی بینا به آن ها توجه کنیم.

مولوی خالقی با بیان اینکه نباید ندانسته صدای استکبار باشیم، خاطرنشان کرد: برخی همگام با دشمن می گویند که اهل سنت در ایران مظلوم واقع شده و نظام به آنان خدمات و امکانات نمی دهد، ولی در حقیقت هیچ تفاوتی بین ملت در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

وی ادامه داد: خدماتی که انقلاب اسلامی به جامعه اهل سنت داده در هیچ جای جهان وجود ندارد، به طور مثال در برخی از کشورهای عربی که مذهب سنی دارند، به شیعیان حتی اجازه استخدام در مراتب پایین دولتی را نیز نمی دهند.

خدمات نظام بر هیچ کس پوشیده نیست

این عالم اهل سنت خراسان جنوبی به گستردگی خدمات نظام در کشور اشاره و عنوان کرد: خدمات نظام بر هیچ کس پوشیده نیست، زیرا تا قبل از انقلاب بسیاری از روستاهای  خراسان جنوبی از نعمت آب و  برق و گاز، مخابرات، راه و مدرسه محروم بودند، اما امروز این خدمات در همه روستاهای حتی دورافتاده نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: اهل سنت نباید هرگز فریب تبلیغات سوء دشمنان را بخورند و لازم است تا خدمات و امکاناتی که انقلاب به اهل سنت داده را به فرزندان و نسل جوان خود اطلاع رسانی کنیم.

مولوی سید مصطفی حسینی: مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به اهل سنت دارند

مولوی سید مصطفی حسینی، یکی دیگر از علمای اهل سنت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با بیان اینکه تحولات نظام پس از انقلاب با رشد و پیشرفت بسیار تحقق پیدا کرده است، گفت: در زمینه های دینی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی پیشرفت های زیادی را شاهد بوده ایم که همه آنها به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران همچون طلوع و درخشش نوری در جهان بود که باعث تحول عظیمی در جهان شد.

این عالم اهل سنت با بیان خدمات انقلاب به جامعه اهل سنت تصریح کرد:  امروز در هر شهر کشور، دانشگاه و مراکز علمی و حوزوی زیادی وجود دارد که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

مولوی حسینی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به جامعه اهل سنت دارند، خاطرنشان کرد: در بحث توسعه مساجد و خدمات رسانی به حوزه های علمیه اهل سنت توجه ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری به قشر طلاب، روحانیون، علما و قبایل اهل سنت در کشور شده است.

انقلاب اسلامی متعلق به همه است

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی  با رهبری امام خمینی(ره) به خواست تمام اقشار جامعه ایران اتفاق افتاد و فقط برای شخص یا مذهب خاصی نبود و امروز هم خوشبختانه شاهد یکسان بودن شرایط بین تمام مذاهب هستیم.

این عالم اهل سنت به تلاش های دشمنان برای از بین بردن وحدت برادران اهل سنت و شیعه  اشاره کرد و گفت: ما مسلمانان باید دست در دست یکدیگر به دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بپردازیم و افرادی که می خواهند این وحدت را از بین ببرند را شناسایی کنیم تا موجب برهم زدن وحدت در جامعه نشوند.

سخن پایانی

آنچه گفته شد، نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در زمینه‌ احقاق حقوق هموطنان عزیز اهل سنت گام‌های شایسته‌ای برداشته و در زمینه‌ خدمت‌رسانی و فراهم کردن امکانات رشد و ترقی برای آحاد مردم تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نبوده است.

گزارش: مسعود نوفرستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha