جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / نشست طلاب و فضلای اردکان یزد با آیت الله فقیهی

حوزه/ تعطیلی مراکز مذهبی و امام زادگان برای حفظ جان مردم و برای حفظ مصالح و دفع مفاسد است و اگر کسی غیر از این عمل کند و اقدام به شکستن در حرم و توهین به ساحت مقدس اهل بیت(ع) کند، کار حرام و مخالف شرع و دین و مغایر با دستورات نظام جمهوری اسلامی انجام داده است و لازم است با آنها برخورد شود.

آیت الله فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به هتک حرمت افراد معلوم الحال به حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، ضمن محکوم کردن این حرکت گفت: در مواقعی که احتمال خطر وجود داشته باشد مانند بحث شیوع ویروس کرونا، لازم است مردم و مسئولین مساجد و امام زادگان طبق برنامه وزارت بهداشت عمل کنند و در مکانی جمع نشوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: این روزها که شاهد نشر ویروس هستیم و از طرفی حفظ جان مومن واجب است، بنابراین لازم می باشد، نماز جماعت و سایر مکانهای زیارتی و... تعطیل شود؛ چرا که جان انسان با رعایت نکردن آن به خطر می افتد و لازم است همگان رعایت کنند.

این استاد حوزه افزود: اما اگر جان انسانی به دلیل شیوع بیماری در خطر نبود و احتمال  خطر هم ضعیف بود اقدام به بستن مکانهای مذهبی  لازم نیست، اما در زمان فعلی قضیه بالعکس است و جان انسان های مسلمان درخطر است و به همین دلیل برای حفظ جان، لازم است این مکانهای مذهبی تعطیل شود، چرا که تجمع مردم باعث نشر ویروس و در نهایت مرگ انسان های دیگر می شود.

وی بیان داشت: بنابراین تعطیلی مراکز مذهبی و امام زادگان برای حفظ جان مردم و برای حفظ مصالح و دفع مفاسد است و اگر کسی غیر از این عمل کند و اقدام به شکستن در حرم و توهین به ساحت مقدس اهل بیت(ع) کند، کار حرام و مخالف شرع و دین و مغایر با دستورات نظام جمهوری اسلامی انجام داده است و لازم است با آنها برخورد شود.

آیت الله فقیهی گفت: در مشهد مقدس تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) با حالت گریه سخنانی را مطرح کردند و از درگاه خدا و اهل بیت(ع) عذر خواهی کردند و این مسائل نشان می دهد حفظ جان مردم در شرایط فعلی مهم تر و امری ضروری است و لازم است رعایت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: امروز شاهد هستیم که برای جلوگیری از این ویروس کارهای خوبی در حال انجام است و لازم است مردم هم مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

این استاد حوزه افزود:  باید سعی کرد این ایثارگری های و تلاش های که برای کنترل ویروس در کشور انجام شود، قدر بدانیم و به صحبت های مسئولین وزارت بهداشت توجه کنیم؛ امروز تشخیص این بود در اماکن زیارتی و حرم اهل بیت(ع) به دلیل حفظ سلامتی و جان مردم بسته شود و لازم است این مسائل رعایت شود و اگر کسانی دنبال مخالفت و شکستن و شیطنت هستند، برخورد شود.

وی بیان داشت: اما این که این افراد وابسته به چه گروهی بودند و پشت صحنه آنها مرجعیت تشیع لندنی و انگلیسی ها هستند، لازم است وزارت اطلاعات و مسئولین امنیتی مسئله را بررسی کنند و اگر این افراد از خارج حمایت می شوند، تذکر داده  و برخورد قانونی شود تا دیگر مرتکب این نوع اعمال نشوند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha