جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 891724
۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کرونا

حوزه/ ویروس کرونا در عین نحسی و مشکلاتی که برای جامعه ما به بارآورده، فرصتی بوده که در عین توجه به تهدیداتش نباید از آن غافل شد، خاصه آن که رفتار ما در این روزها و شب های کرونایی، محکی است برای سنجش عیار تقوایمان تا بدانیم در این آزمون، روسپید هستیم یا روسیاه!

به گزارش خبرگزاری حوزه، هر واقعه و رویدادی در این دنیای فانی به همان میزان که ممکن است آسیب و تهدید به شمار رود، می تواند فرصتی قابل توجه قلمداد شود، کما این که در این ایام، شیوع ویروس کرونا با وجود تهدیدهای جدی که با خود به همراه داشته و متاسفانه باعث مرگ و میر جمعی از هموطنان ما در شهرهای مختلف کشور عزیزمان شده، از آن سو باعث شده که بیشتر از قبل به بهداشت اهمیت دهیم و از آن سو افزون تر از دیگر ایام سال، قدردان نعمت عافیت و سلامتی باشیم.

از این حیث یکی از فرصت های بسیار ارزشمند شیوع ویروس کرونا همین است که بیش از روزهای عادی سال، شکرگزار خدای متعال از بابت نعمت هایی باشیم که با لطف و مرحمت خود به ما ارزانی داشته و گاه متاسفانه ما از آن ها غافل بوده و از این بابت کمتر سپاسگزار آفریدگار مهربان و رحیم خویش هستیم.

از سوی دیگر، همین شرایط کنونی می تواند محک خوبی برای سنجش تقوای ما باشد، چه آن که در همین روزها شاهدیم که عده ای بدون توجه به اصل انصاف و وجدان و با زیرپاگذاشتن تقوا، صرفاً به دنبال تامین حداکثری منافع خود هستند، کما این که می بینیم گروهی ناجوانمردانه، دست به احتکار ماسک و اقلام بهداشتی و حتی کالاهای اساسی مردم و مواد غذایی مورد نیاز جامعه می زنند.

همچنین آن هایی که با دروغ پراکنی و نشر شایعات، باعث خدشه وارد شدن به آرامش و آسایش فکری و روانی مردم می شوند، باید بدانند که در این دنیا و به خصوص سرای آخرت باید پاسخگوی عملکردشان باشند و بدانند که حساب و کتابی در کار است.

البته از آن سو نیز نظاره گر هستیم که بسیاری از پزشکان و پرستاران و نیز طلاب جهادی و دیگر اقشار مردم در خطوط مقدم مقابله با کرونا، با همه وجود و با ایثار و از خودگذشتگی حضور دارند و همین ها بعد از لطف خدای متعال و عنایت اهل بیت(ع) مایه دلگرمی مردم است.

به هر حال نباید از خاطر ببریم که حساب و کتاب خدا دقیق است و در همین شرایط به خصوص تقوای ما را می سنجد و امید آن که در این آزمون ها روسپید باشیم، چرا که خواه ناخواه این روزها نیز می گذرد و عملکرد ما در این ایام در پرونده مان ثبت و ضبط خواهد شد.

نکته حائز اهمیت دیگر، لزوم دعوت همگان به حفظ آرامش و در عین حال تکیه بر آموزه های دینی و مباحث معنوی است و این که باور داشته باشیم که بر اساس آن حدیث معروف، دعا سلاح انسان مؤمن است و لذا به هیچ وجه نباید از اهمیت آن غافل شد.

در این روزهای خاص، یکی از خواسته های جدی ما از خداوند متعال، طلب سلامتی و عافیت است، اما باید خودمان نیز به شکل درست و منطقی رعایت نکات بهداشتی و درمانی را در دستور کار قرار دهیم.

در چنین اوضاع و احوالی باید بدانیم که برخورداری از ذهنیت مثبت و داشتن رویکرد معنوی، لازمه عبور از این بحران است و به این نکته هم می بایست التفات داشته باشیم که همیشه ورود یک بیماری، نشانه عذاب نیست، بلکه چه بسا آزمونی از سوی خدای متعال است که در صورت موفقیت در آن همین مساله، زمینه ساز ارتقای درجات معنوی ما می شود.

مهم آن است که بکوشیم در این روزها و شب ها بیشتر به یاد هم باشیم و برای هم دعا کنیم و یقین داشته باشیم که به لطف خدا و عنایات ائمه اطهار(ع) و به خصوص لطف حضرت ولیعصر(عج) خواهیم توانست بر ویروس نحس کرونا غلبه کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha