جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نور

حوزه/ حجت الاسلام احمدی با تأکید بر این که صله رحم در این روزها باید به زمان دیگری موکول شود، تصریح کرد: تردد و رفت و آمدهای غیر ضروری موجب گسترش دامنه شیوع بیماری در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی، امام جمعه نور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور بر ضرورت عمل به توصیه های بهداشتی از سوی آحاد مردم تأکید کرد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) خیر دنیا و آخرت را در، تشکر و سپاس از خداوند متعال به دلیل نعمت های فراوان، استقامت در برابر سختی ها و گرفتاری های روزگار و دعا دانستند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: در این روزها که کشورمان گرفتار یک بلا و ویروس منحوس شده ضمن عمل به توصیه های بهداشتی و درمانی باید به توصیه های بزرگان دین هم عمل کنیم.

امام جمعه نور با بیان این که دعا کردن در این لحظه ها بسیار راهگشا و اثرگذار خواهد بود، بیان داشت: در این لحظات باید با واسطه قرار دادن آبرومندان به درگاه الهی به ویژه اولیا و ائمه معصومین(ع) از درگاه خداوند متعال طلب یاری کنیم.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در این روزها به توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال توصیه کردند، خاطرنشان کرد: به طور حتم با توبه و استغفار از گناهان و لغزش ها از درگاه خداوند متعال بر سر سفره دعا بنشینیم تا از این وضعیت عبور کنیم.

وی با تأکید بر این که بر خواندن دعای توسل در این لحظات ارزشمند برای رهایی از این بلا و بیماری، تصریح کرد: باید با دلی آکنده از محبت، مهربانی، توسل و دعا با چشمی اشک بار از خداوند بخواهیم این بلا را همچون بلایای گذشته از سر جامعه انسانی، مسلمین و به ویژه ملت عزیز و شریف ایران برطرف کند. 

امام جمعه نور در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پرهیز از رفت و آمد در این روزها تأکید کرد و گفت: امن ترین و مطمئن ترین مکان برای همه ما خانه هایمان است.

حجت الاسلام احمدی با تأکید براین که صله رحم در این روزها باید به زمان دیگری موکول شود، خاطرنشان کرد: تردد و رفت و آمدهای غیر ضروری موجب گسترش دامنه شیوع بیماری در جامعه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در این روزهای اخیر شاهد حضور غیرضروری برخی از مردم در شهرها هستیم، بیان داشت: این حضور خطرناک موجب افزایش شیوع بیماری در میان سایر مردم خواهد شد.

وی با تأکید بر این که عید نوروز امسال را بدون رفت و آمد پشت سر بگذاریم، ادامه داد: حفظ سلامتی در این روزها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید مورد توجه جدی عموم مردم قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha