جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیام تبریک امام جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه با صدور پیامی آغاز سال جدید را به همه مردم تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی با صدور پیامی آغاز سال جدید را تبریک گفت.
متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الـرحمن الـرحیم

یا مقلب القلـــوب و الابصــار                                  

و یا مدبــر اللیـــل و النهـــــار

و یا محول الحول و الاحوال                                   

حول حالنا الی احسن حال

در آغازین ساعات تحویل سال شمسی قرار گرفته‌ایم، سال جدید را محضر  همه مردم عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند تبارک و تعالی عاجزانه می‌خواهم سالی پرخیر و برکت و همراه با موفقیت و اقتدار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز مقدر فرماید.

با شروع سال شمسی جدید، تغییر و تحولی در طبیعت اتفاق افتاده و طبیعت دوباره احیاء می‌شود و زمین مرده‌ای که در زمستان حیات خود را از دست داده بود با عنایت خداوند در فصل بهار شروع به حیات جدید می‌نماید که خداوند در آیات عدیده‌ی قرآن این مسئله را به ما تذکر داده‌اند:

فَانْظُرْ إِلَیٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ ذَٰلِکَ لَمُحْیِی الْمَوْتَیٰ وَهُوَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

به آثار رحمت الهی نگاه کنید که خداوند چگونه زمین مرده را دوباره احیاء می‌کند و همین خدا مرده‌ها را در قیامت زنده خواهد کرد.

جریان طبیعت و این تغییر و تحول برای ما مایه‌ی عبرت است که بدانیم روزی خداوند تبارک و تعالی ما را بعد از مردن زنده کرده و در محضر خداوند سبحان به اعمال ما رسیدگی خواهد شد و از طرفی دیگر باید عبرت بگیریم از این جهت که در وجود خود نیز تغییر و تحول ایجاد کرده و اخلاق و صفات مذموم را کنار گذاشته و تصمیم بر صفات و انجام اعمال خوب بگیریم و تغییر اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنیم.

در این ایامی که کادر درمانی و بهداشتی، پزشکان و دست‌اندرکاران نظام سلامت نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند تا این ویروس منحوس را از کشور ما بیرون رانده و امنیت و سلامت را برای جامعه‌ی ما به ارمغان بیاورند ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آن‌ها از درگاه خداوند تبارک و تعالی عاجزانه می‌خواهم رحمت، عنایت و برکات خود را در سال جدید شامل حال همه ما بکند.

یقیناً ما باید امیدوار به فضل و رحمت خداوند تبارک و تعالی باشیم چرا که تنها یک کشور امام زمان (عج) بر روی کره خاکی وجود دارد و آن کشور عزیز ما، ایران است و یقیناً توجهات حضرت ولی عصر (عج) کمک حال ما بوده و باعث نزول الطاف الهی در کشور ما خواهد شد و ان‌شاءالله سال پرخیر و برکتی در پیش خواهیم داشت.

حضرت ولی عصر (عج) می‌فرمایند:

إِنَّا غَیرُ مُهمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُم وَ لَا نَاسِینَ لِذِکرِکُم

ما شما را فراموش نمی کنیم و همیشه به فکر شما هستیم.

امیدواریم الطاف حضرت ولی عصر (عج) شامل حال رهبری و ملت عزیز باشد و ان‌شاءالله این سال جدید را همراه با توفیق و الطاف الهی شروع کرده و با خیر و برکت و موفقیت به سرانجام برسانیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha