جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عدنان الزرفی نامزد نخست وزیری عراق

یک پایگاه خبری عراقی ادعا کرد که فراکسیون‌های شیعه نشستی برگزار و به رئیس جمهور این کشور ابلاغ کردند که با مأمور به تشکیل کابینه شدن، «عدنان الزرفی» مخالف هستند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، پایگاه خبری «المسله» به نقل از منابعی از نشست فراکسیون‌های شیعه در منزل «عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی خبر داد.

این منابع تأکید کردند که این نشست به پایان رسید و فراکسیونهای مذکور به عدم پذیرش «عدنان الزرفی» به عنوان مأمور تشکیل کابینه رأی دادند.

به گفته این منابع، فراکسیونهای شیعه پس از این نشست، به برهم صالح رئیس جمهور عراق ابلاغ کردند که الزرفی را به عنوان مأمور تشکیل کابینه نمی‌پذیرند.

به گفته این منابع، یک کمیته تشکیل شد و به برهم صالح ابلاغ شد که باید شخص دیگری را به عنوان نخست وزیر معرفی کند.

به گزارش المسله، یقینا مذاکرات برای تشکیل کابینه الزرفی شکست خواهد خورد و نخواهد توانست نشستی برای معرفی کابینه خود برگزار کند؛ هر چند که وی، در جریان تماس به فراکسیونهای مختلف، به آنان وعده‌های زیادی داده بود.

بنا بر این گزارش، الزرفی به آنان گفته بود که سعی خواهد کرد، «بر اساس اراده احزاب» سیاسی به آنان پستهای وزارتی بدهد، مشروط به اینکه این مذاکرات، محرمانه باقی بماند.

المسله تأکید کرد، تحولات نشان می‌دهد که حمایت منطقه‌ای که الزرفی، انتظار آن را داشت، صورت نگرفته و صورت نخواهد گرفت؛ زیرا قدرتهای منطقه‌ای و آمریکا به این نتیجه رسیدند که الزرفی باعث شکاف بزرگی در میان جامعه عراق شده و خشم گروههای وابسته به الحشد الشعبی را برانگیخته است.

منبع: فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha