پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسماعیل تدینی اوقاف سمنان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه این استان با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف سمنان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی، با بیان اینکه امامزادگان استان سمنان تعطیل است، اظهار داشت: هدف از تعطیلی این اماکن جلوگیری از تجمعات به منظور کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه است تا سلامت شهروندان با تهدید مواجه نباشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: با وجود بسته نگه داشتن بقاع متبرکه و تعطیلی مراسم‌های مذهبی و نماز جماعت، اذان و بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید از طریق بلندگوهای این اماکن پخش می‌شود.

وی از لغو ویژه برنامه‌های استقبال از نوروز در بقاع متبرکه و جایگزینی اجرای طرح‌های پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد.

حجت الاسلام تدینی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی، خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، در بقاع متبرکه استان سمنان برگزار نمی‌شود و ویژه برنامه «آستان مهربانی» توسط هیات‌امنا و مراکز افق جایگزین آن خواهد شد.

وی ارائه خدمات اجتماعی به افراد نیازمند را هدف برگزاری برنامه آستان مهربانی عنوان کرد و افزود: طرح مذکور شامل تهیه و توزیع بسته‌هایی مانند ارزاق و خشکبار و مواد بهداشتی میان نیازمندان با رعایت شئونات افراد و حفظ کرامت آن‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: استفاده از ظرفیت خیران در اجرای این برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد تا بخشی از نیازهای معیشتی اقشار نیازمند در آستانه سال نو رفع شود.

وی افزود: شهروندان با مشارکت فعالانه در پویش «ماندن در منزل» باید یاور مسوولان در شکست ویروس کرونا باشند تا درهای اماکن مذهبی هر چه زودتر به روی زائران باز شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha