جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 891976
۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
مهمترین مسجد جنوب شرق آسیا نیز تعطیل شد

حوزه/ در پی شیوع بیماری ویروسی کرونا، مسجد جامع استقلال در جاکارتا، مهمترین مسجد مسلمانان در جنوب شرق آسیا نیز تعطیل شد و نمازهای جمعه در آن برگزار نمی شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mashviral، مسجد جامع استقلال در جاکارتا پایتخت اندونزی، مهمترین مسجد مسلمانان جنوب شرق آسیا، که هر صدها تن از نمازگزاران در نماز جمعه آن حضور می یابند، اعلام کرده که در به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا فعالیت هایش را تا دو هفته آینده به حالت تعلیق درخواهد آورد.

 ناصرالدین عمر امام جماعت مسجد گفت که این تصمیم پس از حکم سراسری و فتوای صادر شده توسط شورای علمای اندونزی گرفته شده است، شورایی که بیشترین اقتدار مذهبی را در اندونزی داشته و روز دوشنبه خواستار توقف اقامه نماز در مساجد شده بود.

عمر در یک بیانیه ویدیویی آنلاین که در سراسر اندونزی، پرجمعیت ترین کشور مسلمان نشین در جهان منتشر شد اعلام داشت که نمازهای جماعت به مدت ۲ هفته به حالت تعلیق درخواهند آمد.

 وی اظهار داشت: ما از مردم می خواهیم نمازهای جماعت را متوقف کنند. دقیقا درجاهایی که مردم تجمعات و تماس ها را متوقف ساختند، از شیوع بیماری جلوگیری شد.

 وی همچنین از جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی خواست که از تشکیل گردهمایی های دینی در این کشور جلوگیری به عمل آورد.

اکثریت مساجد در کلان شهرها و منطقه های مختلف اندونزی هنوز در منطقه قرمز قرار نگرفته اند و نمازهای جمعه را برگزار می کنند. نمازهای جمعه هم اکنون با خطبه های کوتاه تر برگزار شده و هر نمازگزار سجاده خودش را به همراه می آورد تا حتی الامکان از شیوع بیماری جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha