جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جمال قدرتی

حوزه/ مسئول بسیج روحانیون استان کردستان گفت: می توانیم با شفاف سازی، مبارزه با رانت خواری، تشدید نظارت ها به معنای واقعی و... به شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «جهش تولید» جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام جمال قدرتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: در سالهای اخیر یعنی در لحظه تحویل سال جدید همیشه مقام معظم رهبری در سخنانی جامع و کامل به دو مقوله اصلی و حیاتی درباره کشور می پردازند. یک مقوله مربوط به حوادث سالی بود که گذشت؛ فراز و نشیب هایی که برای بقای نظام بسیار مهم و حیاتی بوده اند. در مقوله دوم رهبری راه ورود به آینده را برای ما ترسیم می کنند که تجمیع این دو مورد در یک معنا، یک نقشه راه کلی برای ساختن ایرانی آباد، مستقل و مقتدر است.

مسئول بسیج روحانیون استان کردستان ادامه داد: اگر خوب به نامگذاری سالهای اخیر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کرده باشیم، معظم له توجه ویژه ای به اقتصاد داشته و دارند و همواره ایشان اقتصاد را یکی از ارکان استقلال هر نظامی معرفی می کنند.

وی افزود: سال گذشته سال رونق تولید بود که این شعار به معنای استارت کار برای ورود به عرصه تولید بود و امسال نیز سال ۹۹ بنام سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شد که این بدان معناست که برای رسیدن به اهداف بلندمدت باید قطار اقتصاد و توسعه شتاب خود را دو چندان کند، لذا با جهش تولید می توان به این مطلوب رسید.

وی با اشاره به اینکه در این میان چندین نکته ضروری و بایسته است که نباید فراموش شود، عنوان کرد: برای عملیاتی کردن شعار «جهش تولید» دو بخش دولتی و خصوصی به یک اندازه موظف به ارائه راهکارهای تخصصی و بسترسازی برای تحقق این مهم هستند و برای رسیدن به یک جهش اقتصادی واقعی و دور شدن از اتکا به نفت نیازمند این مهم هستیم که در سخنان رهبری به خوبی تبیین شد.

حجت الاسلام قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از سوی دیگر برای رسیدن به «جهش اقتصادی» به شدت نیازمند همراهی، همکاری و از همه مهمتر نظارت دستگاه قضا و سایر سازمان های نظارتی هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در بحث «جهش تولید» نباید به فراموشی سپرده شود، مسأله مدیریت زمان است، زمان در جهش اقتصادی نقش حیاتی دارد بدین معنا که جهش اقتصادی به صورت غیرمستقیم زمان را مخاطب خود قرار داده است.

مسئول بسیج روحانیون استان کردستان گفت:  رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش فرموند «باید قوی شویم»، منظور ایشان این است که نظام با داشتن این همه دشمن و بدخواه باید قدرتی چند بعدی در همه اعصار داشته باشد و به صورت خلاصه یعنی اینکه قدرت کشور نباید در بعد زمان محصور شود.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: بنابراین سال جدید برای کشور، نظام و مملکت بسیار سرنوشت ساز است. کرونا در آخرین ماه های سال ۹۸ خسارت های اقتصادی زیادی بر پیکره کشور زده است و همچنان این خسارت ها تداوم دارد، لذا برای جبران این زیان ناخواسته اقتصادی و نیز برای رسیدن به جهش اقتصادی یک وظیفه بزرگ تاریخی بر عهده داریم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر در بحث جهش اقتصادی، تحریم های اقتصادی غربی ها و آمریکایی ها نقش بسیار مهمی در مسیر حرکت قطار انقلاب دارند، زیرا دول متخاصم می خواهند به هر قیمتی قطار انقلاب را از ریلش خارج کنند که نمونه این تلاش ها را در ۴ دهه اخیر همگان بعینه دیده ایم.

مسئول بسیج روحانیون استان کردستان در پایان عنوان داشت: با شفاف سازی، مبارزه با رانت خواری افراد حقیقی و حقوقی، تشدید نظارت ها به معنای واقعی و ... می توانیم به شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «جهش تولید» جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha