جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زهره میرعارفی

بانوی نویسنده قمی و منتقد و کارشناس ادبیات، چند کتاب و فیلم را برای خواندن و تماشا کردن در ایام تعطیلات نوروزی پیشنهاد کرد.

زهره میرعارفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر از سوی نویسندگان کشورمان چه خانم ها و چه آقایان، رمان های خوب و جذابی نوشته شده که از آن جمله می توانم به رمان خانم زهرا عبدی با عنوان "ناتمامی و تاریکی مطلق روز"، همچنین رمان "اعترافات هولناک لاکپشت مرده" اثری از مرتضی برزگر، رمان "زخم شیر" از صمد طاهری، "سال دو فصل دارد" از یعید جوزانی، " سال سی" نوشته احمد ابوالفتحی، "رفیقی نیست مگر کوهستان"، از بهزاد یحیایی و " زاینده رود" نوشته پیمان خانجانی اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر رمان های پیشنهادی ام نیز باید به "با مه می آید، با گرگ می رود" نوشته ابراهیم پور، "سومه سرا" اثری از رامید خانلری و رمان "استخوان" نوشته علی اکبر حیدری اشاره نمایم.

این نویسنده و منتقد ادبی همچنین گفت: در بخش فیلم ها، چند اثر امسال شاخص تر بوده اند از جمله فیلم "ظرف غذا" به نویسندگی و کارگردانی ریتش باترا که یک فیلم جذاب هندی است که سال ۲۰۱۳ نیز برنده جایزه منتقدین جشنواره کن شد.

وی افزود: فیلم پیشنهادی دیگرم، "۱۹۱۷ " به کارگردانی سم مندز است که محصول سال ۲۰۱۹ می باشد و تاکنون جوایز بین المللی بسیاری هم کسب کرده است. این فیلم که اخیراً از تلویزیون کشور خودمان نیز پخش شده، در واقع اثری در ژانر جنگی و اکشن است که روایتگر دو سرباز شجاع در جنگ جهانی اول است.

میرعارفی همچنین بیان داشت: فیلم جذاب دیگر، فیلم "انگل" به کارگردانی بونگ جون-هو از کشور کره جنوبی و ساخته ۲۰۱۹ میلادی است که اخیراً برنده نخل طلای کن هم شد و البته جوایز متعددی دیگری نیز کسب کرده که از آن جمله کسب شش جایزه آکادمی اُسکار است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha