سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/طلاب و فضلای حوزه که در بحث اقتصاد فعال می باشند چگونگی جهش تولید را مورد بررسی قرار دهند وطرح های مناسب منشور اقتصادی را استخراج و برای مراکز تصمیم گیری ارسال نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی بنیادی در گفت وگوی با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره با نام گذاری  سال از سوی رهبر انقلاب با عنوان« جهش تولید»، گفت: در چند سال اخیر رهبر انقلاب سیر نام گذاری نسبت به سالهای را با پشتوانه علمی و کارشناسی و در ابعاد علمی، منطقه ای، بین المللی و با توجه به وضعیت کشور انتخاب کرده اند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: لذا در چند سال اخیر انتخاب و نام گذاری شعار سال ایشان، براساس توجه به مسئله اقتصاد بوده است.اگر چه به مسئله فرهنگی توجه دارند، ولی از مسئله اقتصاد در این سالها غافل نبوده و با همین نگاه هم شعار سال را انتخاب می کنند.

این استاد حوزه افزود: لذا انتخاب شعار امسال با عنوان «جهش تولید»، بهترین موقعیت برای کشور با توجه به تحریم دشمنان در بحث ویروس منحوس کرونا است. این انتخاب از سویی فرصتی برای کشور برای برون رفت از مشکلات فعلی و همچنین فرصتی است تا جهش کامل نسبت به امر اقتصاد داشته باشیم.

وی بیان داشت: براین باوریم اقتصاد داخلی و تکیه بر توان داخلی موجب سربلندی کشور و از سویی اقتصاد وابسته باعث وابستگی کشور و به تبع موجب مشکلات می شود. از این رو رهبر انقلاب نسبت بحث خود کفایی تأکید دارند و این مسئله خود راهبردی مهم است که ایشان سالها آن  را به عنوان موضوع اقتصاد انتخاب می کردند و یقینا دراین راهبرد وظائفی را هم برای گره وها و مراکز علمی تعیین کردند که با توجه به آن وظائف می توان اهداف اقتصادی را پیش برد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: ایشان در بیانیه گام دوم نسبت به بحث اقتصاد تأکید دارند و این مسئله نشان دهنده این است که کشور نیازمند به بازسازی عملی جدی در بحث اقتصاد است.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: در کنار این مسائل مراکز علمی مانند حوزه، دانشگاه و مسئولین و آحاد مردم نیز وظائف مهمی دارند تا به درستی منظومه فکری ایشان در بحث اقتصاد را تبیین و اجرایی کنند.

این استاد حوزه افزود: باید با پیوند خوردن همه مراکز علمی و دانشگاهی راهکارهای عملی کردن اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد. ایشان وظائف هر دستگاهی را در بحث اقتصاد به خوبی تبیین کردند و اما مهمترین وظیفه در این روزهای سخت عملی کردن آن دستورات در بحث اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان داشت:  سخن از ارائه نظریه و تئوری سازی گذشته است. مهم اجرا و عملی کردن راه کارهایی اقتصاد مقاومتی است که در ذیل همین اقتصاد مقاومتی از سوی حضرت ایشان بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: امروز ظرفیت های مختلف جغرافیایی در کشور وجود دارد که نیاز به شناسایی است. شناسایی آنها گام مهمی در اجرای اقتصاد مقاومتی و جهش و تولید می تواند باشد.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: حوزه می تواند بر اساس آنچه  که در منابع دینی در بحث اقتصاد وجود دارد، برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بهره بگیرد. منابع فقهی و دینی بهترین منبع برای بروز کردن بحث اقتصاد است. لازم است انواع تجارت را بشناسیم و براساس آن قدم برداریم و اقتصاد خود را کارآمد کنیم.

این استاد حوزه افزود: یقینا اگر منابع دینی در بحث اقتصاد به خوبی مورد پالایش قرار بگیرد و انواع تجارتها استخراج شود، می توان گام های خوبی در بحث اقتصاد برداشت.

وی بیان داشت: لازم است طلاب و فضلای حوزه که در بحث اقتصاد فعال می باشند چگونگی جهش تولید را مورد بررسی قرار دهند وطرح های مناسب منشور اقتصادی را استخراج و برای مراکز تصمیم گیری ارسال نمایند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha