چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر / نشست طلاب و فضلای اردکان یزد با آیت الله فقیهی

حوزه/ امروز همگان می بینند که کشور در بحث ویروس کرونا نیاز به دارو و اقلام بهداشتی دارد و استکبار حاضر نیست این اقلام را به کشور بدهد این مسئله عمق خباثت آنان را نشان می دهد.

آیت الله فقیهی در گفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره با نام گذاری سال از سوی رهبر انقلاب با عنوان« جهش تولید» گفت: یکی از مسائلی که رهبرانقلاب به آن توجه دارند، انتخاب شعار سال و متعاقب آن بحث اقتصاد، تولید و اقتصاد مقاومتی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: این روزها مهمترین بحث همین اقتصاد است. اگر تولید و اشتغال و اقتصاد کشور درست شود، همه چیز درست می شود و این نیازمند همراهی مسئولین و دولت است.

این استاد حوزه افزود: امروز دشمن همه تلاشش را بکار گرفته تا اقتصاد کشور درست نشود. تحریم از یک سو و ایجاد موانع اقتصادی خود مسئله دیگر است. راه برون رفت از این مسائل توجه به درون کشور و اقتصاد درون کشور است، اما تاکنون اراده ای جدی در این بحث وجود نداشته است.

وی بیان داشت: امروز کشور نیازمند  است که  بودجه بدون نفت تنظیم شود و این مسئله مهم است و زمانی در این مسئله موفق می شویم که به مسئله اقتصاد مقاومتی و توان داخلی کشور توجه ویژه ای شود.

آیت الله فقیهی گفت: امروز سعی شده بودجه کشور بدون توجه به نفت تنظیم شود و کشور در حال تجربه کردن این مسئله مهم است و برای وابسته نبودن اقتصاد و رفع تحریم ها باید این کارها و فعالیتها صورت گیرد تا شاهد جهش در مسائل اقتصاد و عدم وابستگی باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: اگر بتوانیم با توجه به درون، اقتصاد خود را تقویت کنیم و آنچه را که مردم نیاز دارند در بحث دارو و درمان و غذا رونق ببخشیم، دیگر نیازی به خارج کشور نخواهد بود و مردم از رونق اقتصادی بالاترین استفاده را خواهند برد.

این استاد حوزه افزود: با رونق گرفتن اقتصاد و تولید نیازی به خارج نخواهیم داشت. امروز همگان می بینند که کشور در بحث ویروس کرونا نیاز به دارو و اقلام بهداشتی دارد و استکبار حاضر نیست این اقلام را به کشور بدهد این مسئله عمق خباثت آنها است.

وی بیان داشت: اینها به دروغ می گویند ما با مردم ایران هستیم ولی در بحث دارو و درمان همه تلاش شان را بکار می گیرند تا مردم در رنج قرار بگیرند، این نشان دهنده خباثت استکباری است. امروز همه دنیا امریکا را سرزنش می کنند ولی امریکا اجازه نمی دهد کمک های بشر دوستانه به دست مردم ایران برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: آنچه که رهبر انقلاب به عنوان شعار سال بیان می کند بر همین اساس است که تا کشور در مسائل اقتصاد به جهش و خود کفایی نرسد، همین مشکلات ادامه خواهد داشت.

این استاد حوزه افزود: امروز باید کشور در مسائل بهداشتی و نانو به جهش قابل ملاحظه ای برسد تا دیگر شاهد این مشکلات در کشور نباشیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha