جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نویسنده آمریکایی کتابی درباره کودک محجبه افغان نوشت

حوزه/  نویسنده ای در شهر الینگتون در کانتیکت کتابی با نام «کهکشان ستاره های دریایی» به نگارش درآورده که زندگی و سختی های کودک ۱۱ ساله محجبه و افغان را پس از پناهندگی به آمریکا روایت می کند.

  به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از leadertelegram، ژان زولیک فررولو ، یک رمان نویس طبقه متوسط ​​که در شهر الینگتون در ایالت کانتیکت آمریکا زندگی می کند، داستانی از زندگی یک کودک محجبه افغان را نوشته که به عنوان پناهنده به نیوانگلند آورده شده و باید با سختی های مهاجرت و زندگی سخت گذشته کنار بیاید. وی برای نوشته این داستان به سراغ پناهندگان رفته و با چندین دختر و زن جوان یا فرزندان مهاجران از افغانستان، عراق و سوریه مصاحبه انجام داده است.

کتاب فررولو ، با نام «کهکشان ستاره های دریایی»  اکنون در کتابفروشی های کانتیکت در دسترس همگان قرار دارد. این کتاب داستان ایزی مانچینی ۱۱ ساله را روایت می کند که از جدایی والدینش و رفتن از خانه کودکی خود دلسرد است. سپس یک خانواده پناهنده افغان به طبقه بالا سکونت می کند. دوستی بین ایزی و سیتارا حیدری، کودک خانواده افغان به هر دو درس مقابله با مصیبت های غیر منتظره زندگی را می آموزد.

وی برای خلق شخصیت کودک مسلمان، با چندین دختر جوان پناهنده مصاحبه کرده و در این باره می گوید: آنها حرف های زیادی برای گفتن داشتند و من روایت خود را تا حد زیادی از آن ها الهام گرفتم. من می خواستم که سیتارا ترکیبی از صداهای همه آن ها باشد تا بتواند عدالت را در باره آن ها اجرا کنم. روایت هایی که این دختران تعریف می کردند بسیار قدرتمند بود.

 نصرالدین دختر ۱۷ ساله متولد افغانستان که ۴ سال پیش همراه خانواده اش به اینجا نقل مکان کرده می گوید: وقتی اولین بار به آمریکا آمدم یکی از معدود دختران مسلمان بودم و حجاب داشتند. یک دختر به ما گفت که شماها شبیه بن لادن هستید! یکی دیگر گفت که کشور شما ۹۰% تریاک دنیا را می سازد! تو هم تریاک می سازی؟

 در کتاب دختربچه محجبه در مدرسه مورد آزار و ضرب و شتم قرار گرفته و حتی یک پسر در کافه مدرسه حجاب او را از سرش می کشد. این دختر مجبور است در میان دانش آموزانی باشد که با او مثل یک غریبه عجیب رفتار می کنند.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha