جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر شما/ طلاب جهادی پای کار مبارزه با ویروس کرونا

حوزه/ امام جمعه آران و بیدگل گفت: روحانیون و مبلغان عزیز که پرچمدار دین خدا هستند هیچ گاه نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشند، چرا که رسالت ادامه اهداف بعثت را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل سلیمانی، امام جمعه آران و بیدگل به مناسبت عید مبعث، در یادداشتی آورده است: بعثت، تلألو مرحمت خداوند بر بشریت و انقلابی برای زدودن جهل بود که با ندای جبرئیل، بر پیامبر خاتم(ص) با کلام متبرک «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ» تجلی یافت.

 آغازین روزهای بهار طبیعت با بهاری ترین فصل گیتی، فصل شکفتن گل ایمان، مقارن و مزین شد تا حلاوتش سراسر وجودمان را در برگیرد.

بیست و هفتم رجب سالروز بعثت فخر کائنات و پیام آور رحمت و مهربانی و آخرین فرستاده خدا حضرت محمد(ص)، روز برکت و رهایی انسان از ظلمت و جهل تاریخ بشریت است.

مبعث، سرآغاز طلوع دین مبین اسلام و ظهور ارزش ها در صحنه حیات بشریت و حرکت در مسیر معنویت و اخلاص و ایمان به ذات اقدس الهی است.

به شکوه و عظمت پیامبرِ رحمت و به یُمن کرامت آن رحمت للعالمین قلب‌ها به تسخیر درآمده و شعله‌های سرکش در ید قدرت او قرار می‌گیرند. پیامبری که تا اعماق تاریخ بر امت‌ها و نشانه‌های بشریت نور روشنائی و فضیلت را گسترانیده  و هم اوست که اشرف مخلوقات و سرور کائنات است.

عید مبعث سالروز برگزیده شدن خوب‌ترین خلقت خدا، تبسم سبز ایمان، رسول مهربانی و نور و عشق، حضرت محمد مصطفی(ص) است.

پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه و آله هدف از بعثت و نبوت خود را در این جمله خلاصه کرده و فرمودند: «أنی بعثت لأتمم مکارم الأخلاق» به این معنا که «من مبعوث شدم تا مکارم و فضیلت‌های اخلاقی را به تمامیت برسانم و کامل کنم.» همین نکته در روایت دیگری از حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام در کتاب شریف نهج‌البلاغه عنوان شده که فرمودند: «وَ یُثیرُوا لَهُم دَفائِنَ العُقول» به این مفهوم که انبیاء علیهم السلام مبعوث شدند تا گنجینه‌های مدفون‌ شده عقل بشری را برانگیخته کنند. گویا به کمال رساندن مکارم اخلاقی و مبعوث کردن گنجینه‌های عقل، هر دو باهم در ارتباط هستند.

رسول خدا با دریافت آیه شریفه اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ از سوی خداوند مهربان، عزم خود را برای زدودن جهل، ریا و تزویراز چهره انسان ها در هر گوشه و کنارعالم خلقت جزم کرد و با کنار زدن پرده تزویر توانست رمز و راز حقیقت خلقت را برای مردم آشکار کند و به آنان بفهماند که ستایش تنها شایسته خالق بی همتایی است که همه هستی به اراده او خلق شده و بشریت باید تنها در برابر چنین خالقی سر تعظیم فرود آورد.لذا عید مبعث را باید آغاز نهادینه شدن فضیلت ها و سبک زندگی اسلامی در میان مردم دانست.

اینجانب با درود و صلوات بر آخرین فرستاده پرودگار، پیامبر مهربانی ها روز مبارک مبعث ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) را که امسال مصادف است با ایام خجسته نوروز، را محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفدا، مقام معظم رهبری، تمامی مسلمانان جهان و ملت شریف ایران اسلامی بویژه مردم شهرستان های دارالمومنین کاشان و دارالشهدای آران و بیدگل تبریک و تهنیت نموده و بر روحانیون و مبلغین عزیز که پرچم دار دین خدا هستند توصیه می کنم هیچ گاه نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشند، چرا که رسالت ادامه اهداف بعثت را بر عهده دارند.

امیدوارم به برکت این روز، خداوند سبحان همه ما را در سایه سار مرحمت و لطف خود قرار دهد و در آینده ای نزدیک، بتوانیم شاهد تسری موهبت سلامت، در جای جای وطن عزیزمان ایران باشیم.

به همین مناسبت، بار دیگر از مردم عزیزمان دعوت می کنم با پیوستن به پویش ملی «در خانه بمانیم» و همچنین رعایت توصیه های بهداشتی، فرزندان خود مدافعان و جهادگران عرصه سلامت پزشکان و پرستاران عزیز کشور را یاری داده تا روزهای بهتری را در ایام نوروز امسال پیش رو داشته باشیم. ان شاءالله

انتهای پیام

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

ابوالفضل سلیمانی امام جمعه اران و بیدگل 47 رجب المرجب 1441

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha