شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سعید نمکی - وزیر بهداشت

حوزه/ با دستور وزیر بهداشت به دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، متخصصان طب ایرانی، رسما به حوزه پیشگیری و درمان کرونا در کشور وارد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در پی برگزاری چند نشست ویدئوکنفرانس توسط این دفتر با پزشکان چینی در خصوص مهار و درمان کرونا و آگاهی از نتایج قابل توجهی که بهره‌گیری از قابلیت‌های طب سنتی در کنار طب رایج در بهبود روند درمان بیماران کرونایی کشور چین داشته است، «محمدرضا شمس اردکانی»، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در نامه‌ای به وزیر بهداشت، خواستار استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی در حوزه پیشگیری و درمان کرونا شد.

در این نامه که با نظر مساعد سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای پیگیری و انجام اقدام لازم، به دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دیگر معاونت‌ها و ادارات مرتبط ارجاع شده، بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های طب ایرانی در این زمینه تاکید شده است و به تجارب خوبی که انجام اقدامات اولیه در زمینه استفاده از این ظرفیت غنی طبی کشور در بهبود روند درمان بیماران کرونایی به همراه داشته، اشاره شده است.

این گزارش می‌افزاید: در اغلب شهرهای کشور چین، برای درمان ۹۰ درصد بیماران کرونایی، از ترکیب طب رایج و طب سنتی بهره گرفته شده و استفاده از برخی ترکیبات گیاهی و ارائه توصیه‌های غذایی، از جمله اقدامات متخصصان طب چینی در این زمینه بوده است که به‌ترتیب برای درمان بیماران مبتلا و پیشگیری از بروز بیماری در افراد سالم، انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پیراسته فر SE ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 2
    ماجرای یک روحانی(حجت الاسلام مرتضی کهنسال) مدعی طب سنتی درگیلان: دکتر تنهایی(رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی ) در گفتگو با گیل خبر (۳ فروردین ۱۳۹۹)با اشاره به نحوه ورود این فرد به بیمارستان اعلام کرد: یک روحانی بود که ار طرف سازمان تبلیغات اسلامی به ما معرفی شده بود تا در مورد نحوه مسائل شرعی مربوط به بیماران کرونایی همکاری کند و این فرد مدعی طب اسلامی از طرف وی به بیمارستان ورود کرد و با بیماران ارتباط برقرار کرد. وی با اشاره به عدم برخورد با حضور این فرد ابراز داشت: چون این فرد همراه آن روحانی بود این استنباط ار طرف کادر بیمارستان بود که برای همکاری جهت مسائل شرعی در بیمارستان حضور دارد و برای همین بدون مشکل خاصی توانست حضور پیدا کند. با این حال بعد از انتشار این فیلم عذر این روحانی خواسته و موارد جهت بررسی های لازم به مبادی بالاتر گزارش شده است. (حجت الاسلام مرتضی کهنسال)که بدون لباس و ماسک و دستکش وارد بخش قرنطینه بیماران کرونایی شد مرتضی کهنسال، اهل لنگرود، از شاگردان عباس تبریزیان است. وی سالهاست که در گیلان و قم تحت عنوان طب اسلامی مشغول است. وی ۲۷اسفند ابتدا وارد یکی از بیمارستانهای گیلان شد و سپس با پرواز به اصفهان به یکی از بیمارستانهای این شهر مراجعه و وارد بخش عفونی مردان و زنان و بخش قرنطینه شده و ضمن تماس عمدی و بغل کردن، اقدام به گرفتن عکس سلفی با بیماران می کند. ضمناً (دکترطب اسلامی گیلان)کرونایی شد ،چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ درگذشت. حجت‌الاسلام شهریار شریفی، مدیر طب‌المعصومین(طب سنتی و حجامت…) صومعه‌سرا بعد از چند روز بستری در در بیمارستان‌«قائم» رشت درگذشت.
  • احمد GB ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    2 0
    پیشنهاد می‌کنم که شیخ مرتضی کهنسال و عباس تبریزیان برای خدمت به اسلام عزیز و مقام معظم رهبری ، از امروز در بخش اورژانس مبتلا شدهگان به ویروس کرونا بطور شبانه روزی و بدون ماسک و پوشش پزشکان مستقر شوند و بیماران زا با روش طب اسلامی معالجه کنند و چند دوربین هم در بخش مستقر کنند و از تمام مراحل بهبود بیماران فیلم تهیه و حتی پخش زنده تا به استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی نشان بدهند که طب اسلامی قادر به شکست ویروس کرونا است. پیشنهاد می‌کنم که تعدادی از همکاران طب اسلامی را هم در کنار خود در بیمارستان داشته باشند تا کمک آنها باشند ، اطمینان دارم که شیخ کهنسال و عباس تبریزیان با طب اسلامی معجزه خواهند کزد