جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی حکیم

حوزه/ همزمان با شیوع بیماری همه گیر کرونا در عراق، حضرت آیت الله سید محمدسعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف با صدور بیانیه ای تذکراتی را در این شرایط سخت خطاب به مومنان بیان فرمودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه همزمان با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در عراق، حضرت آیت الله سید محمدسعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف با صدور بیانیه ای تذکراتی را در این شرایط سخت خطاب به مومنان بیان فرمودند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و أیوب إذ نادی ربه أنی مسنی الضر و أنت أرحم الراحمین

این روزها شاهد بحرانی واقعی در جامعه انسانی در نتیجه شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان هستیم که می رود به یک فاجعه انسانی تبدیل شود و ما دعا می کنیم خداوند بندگان را از شر آن حفظ کند و از این رو باید بر امور مهم زیر تاکید کرد:

۱. ضرورت رعایت کردن آموزش‌ها و توصیه‌های پزشکان و مسئولان برای پیشگیری از بیماری و انتشار این بیماری خطرناک.

۲. افراد مشکوک به این بیماری و کسانی که برخی علائم بیماری در آنها نمایان می‌شود و کسانی که با افراد مبتلا در ارتباط بوده اند لازم است هرچه سریع تر خود را از دیگران جدا کنند تا ناخواسته ناقل این ویروس به دیگران نباشند.

۳. ابتلا به این بیماری عیبی نیست که کسی به فکر پوشاندن آن باشد، بلکه آزمایشی الهی است که مومن اگر اهل صبر باشد بابت آن پاداش دریافت می کند و شخص مبتلا هرچقدر زودتر دیگران را از بیماری خود آگاه کند، درمان و شفای او نیز آسانتر خواهد بود؛ چراکه از اهل بیت علیهم السلام روایت شده که بیماریِ غیر قابل تحمل را باید مداوا نمود.

۴. از تمام دست اندرکاران مبارزه با این بیماری و مسئولان وفادار و پزشکان و پرستاران و همکاران آنها که در راه درمان بیماران و کاستن از درد و رنج آنها تلاش می کنند تشکر و قدردانی می کنیم و آنها نیز بدانند که این کار موجب نزدیکی آنها به خدای متعال است و از او اجر فراوان خواهند گرفت.

۵. از شهروندان عراقی در کشورهای درگیر با این بیماری خطرناک می خواهیم در تمام زمینه ها با آن کشورها همکاری کنند و صاحبان داروخانه ها و انبارها وظیفه دارند دارو و لوازم پزشکی مورد نیاز مردم را با کمتین هزینه در اختیار آنها قرار دهند و تاجران مواد غذایی و کالاهای ضروری مردم نیز نباید قیمت ها را افزایش دهند.

طبیعی است که در این شرایط همکاری و همدلی میان مردم و کمک به نیازمندان زیاد شود زیرا بسیاری از کارگران بیکار شده اند و راهی برای کسب روزی ندارند و مسئولان کشور باید به آنها توجه کنند و از خیران نیز انتظار داریم در این شرایط سخت و دشوار به نیازمندان انفاق کنند که این کار از بزرگ ترین صدقات است.

در پایان با توسل به محبوب ترین مخلوقات نزد خداوند یعنی محمد و اهل بیت او علیهم السلام از خدای متعال می خواهیم که همه ما را به اعمال مورد رضایت خود موفق بدارد و از موجبات خشم و غضبش دور بدارد و این بیماری را به برکت وجود امام مهدی عجل الله تعالی فرجه برطرف نموده و همه مبتلایان را شفای عاجل عنایت کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • برام، IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    آزمایش الهی همش باید رو مردم فقیر امتحان شه