جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «بحر سعید» سیری در زندگی شهید «سعید سلیمانی» از فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بود که در زمستان ۱۳۸۴ بر اثر سانحه سقوط هواپیما به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه   «بحر سعید» سرگذشت‌نامه شهید «سعید سلیمانی» از فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله است که به قلم «سیدحسن شکری» و با تحقیق «مهدیه زکی‌زاده» در نشر ۲۷ بعثت منتشر شده است. این کتاب بر اساس روایت‌های مختلفی از همراهان شهید نوشته شده است.

نویسنده در این کتاب خواننده را با دوستان، نزدیکان، هم‌رزمان و خانواده شهید آشنا می‌کند تا جایی که خواننده با سلوک فردی و اجتماعی شهید سلیمانی آشنا می‌شود. مخاطبان کتاب همراه «سعید سلیمانی» از زمان جنگ تحمیلی و شهادت دوستانش «مجید رمضان» و «محمد عبادیان» در روزهای پایانی دی‌ماه ۱۳۶۵ همراه می‌شود و تا عروجش در دی‌ماه ۱۳۸۴ او را دنبال می‌کند.

شهید سردار سعید سلیمانی در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد، وی با شروع جنگ به جبهه رفت و در طول این هشت سال در اغلب عملیات‌ها حضور داشت. بعد از پایان عملیات کربلای ۵ به دستور فرماندهی سپاه جهت فراگیری آموزش دافوس ارتش به تهران عزیمت کرد و این دوره را با نمرات عالی به پایان رساند. 

شهید سلیمانی پس از اتمام جنگ به عنوان فرمانده تیپ یکم لشکر حضرت رسول (ص) و قائم مقام آن مشغول به کار شد. وی آموزش ورزش جودو را آغاز نمود و بعد از کسب کمربند مشکی (دان دو)، لیگ جودوی سپاه را بنیان نهاد و در همان سال‌های اولیه، این تیم را به قهرمانی در لیگ کشوری رساند. پس از تشکیل قرارگاه ثارالله تهران به عنوان مسئول عملیات قرارگاه معرفی شد و در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۸۳ به سمت معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران منصوب شد.

سردار سرتیپ پاسدار شهید سعید سلیمانی در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۸۴ در سن ۴۶ سالگی براثر سانحه سقوط هواپیما در ارومیه به شهادت رسید.

این کتاب در هفده روایت و چهار ضمیمه تنظیم و منتشر شده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha