جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حامد الموسوی نماینده فراکسیون بدر عراق

حوزه/ حامد الموسوی نماینده ائتلاف فتح عراق با بیان اینکه گرایش کامل عدنان الزرفی به دولت آمریکا هیچ مجالی به فراکسیون ها برای حمایت از وی نداده است، گفت: الزرفی در بیانیه ی خود هیچ اشاره ای به حضور آمریکا در عراق نداشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حامد الموسوی نماینده ائتلاف فتح عراق با بیان اینکه گرایش کامل عدنان الزرفی به دولت آمریکا هیچ مجالی به فراکسیون ها برای حمایت از وی نداده است، گفت: الزرفی در بیانیه ی خود هیچ اشاره ای به حضور آمریکا در عراق نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف عراق، وابسته به آمریکا است و ملت و مرجعیت مخالف او هستند، افزود: شایسته بود که الزرفی به دنبال انتقام خون دوست شهیدش ابو مهدی المهندس باشد.

الموسوی تصریح کرد: ائتلاف فتح هیچ موضع گیری آشکاری از الزرفی در خصوص بمباران پایگاه های حشد الشعبی توسط نیرو های آمریکایی ندیده است و همچنین در بیانیه ی وی هیچ اشاره ای به حضور آمریکا در عراق نشده است.

وی اشاره کرد: گرایش کامل عدنان الزرفی به آمریکا مجالی برای حمایت از وی نگذاشته است، به ویژه که اشغالگر آمریکایی امکان دارد که در سایه حمایت از الزرفی اقدام به ترور آیت الله سیستانی و سید مقتدی صدر نماید.

حامد الموسوی در بخش دیگری از سخنان خود، برهم صالح رئیس جمهور عراق را مسئول توقف روند سیاسی و اقتصادی کشور دانست و گفت: صالح یک شخصیت دو تابعیتی که نقش بازوان دولت آمریکا دارد را مأمور به تشکیل دولت کرده است.

عضو ائتلاف فتح ادامه داد: دولت عدنان الزرفی راه به جایی نمی برد و به سرنوشت دولت محمد توفیق علاوی که در دستیابی به رأی اعتماد مجلس نمایندگان شکست خورد، دچار می شود.

وی با بیان اینکه مأمور کردن الزرفی به تشکیل دولت، اقدام تحریک آمیز و حامل پیام خصمانه است، افزود: قدرت های اکثریت مجلس نمایندگان دولت الزرفی که یکی از بازو های دولت آمریکا به شمار می رود را سرنگون خواهند کرد.

شایان ذکر است که عدنان الزرفی نخست وزیر مکلّف عراق تأکید کرد که تنها با توافق تمامی طرف ها و فراکسیون ها دولت تشکیل می دهد و رایزنی های خود را در خصوص تشکیل دولت آغاز کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha