شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / تجلیل شورای عالی تبلیغ استان همدان، از همسران روحانیون و مبلغین شهرستان رزن

حوزه/ کارشناس تربیتی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و ایجاد بار روانی در جامعه و خصوصا بین کودکان گفت: در شرایط فعلی نقش والدین بسیار حساس است و باید به خاطر داشته باشند حضور آنها در کنار فرزندانشان بسیار ضروری است.

حجت الاسلام عباس اسکندری، کارشناس تربیتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و ایجاد بار روانی پس از شیوع این ویروس در جامعه و خصوصا در بین کودکان، یادآور شد: برخی از کودکان ممکن است با شنیدن اخبار مربوط به ویروس کرونا دچار استرس شوند که این استرس را به روش‌های مختلف بروز می‌دهند.

وی افزود: به طور مثال ممکن است، بیشتر به والدین خود بچسبند و یا گوشه‌گیر، عصبانی و آشفته شوند و حتی در برخی از موارد دچار شب ادراری شوند؛ که در تمام این موارد نقش والدین بسیار حساس است و باید به خاطر داشته باشند حضور آنها در کنار فرزندانشان بسیار ضروری است.

این کارشناس تربیتی با بیان اینکه والدین باید به گونه‌ای حامیانه به واکنش‌های کودک پاسخ دهند، خاطر نشان کرد: کودکان در شرایط سخت به توجه بزرگترها نیاز دارند، بنابراین والدین تا می‌توانند باید با وقت گذاشتن برای آنها، به دقت به نگرانی‌های‌شان گوش دهند.

وی با تاکید بر نقش بازی کردن با بچه‌ها در کاهش استرس، ابراز داشت: تا حدی که امکان دارد باید برنامه‌های روزمره و منظم کودک‌ ادامه داده شود و یا به لحاظ شرایط فعلی، برنامه‌های جدیدی در محیط‌ خانه برای او ایجاد شود تا بتواند با استرس موجود مقابله کنند.

حجت الاسلام اسکندری در پاسخ به این سؤال که نحوه برخورد با کودک اگر یکی از اعضا خانواده مبتلا به این ویروس شد، چه طور باید باشد، گفت: یکی از اقداماتی که والدین می‌توانند در صورت رخ دادن شرایط حساس انجام دهند، بیان واقعیت‌ها آن‌هم با کلماتی که برای سن کودک‌ قابل درک باشد، است.

وی در پایان تاکید کرد: البته نباید از نقش دعا و به یاد خداوند بودن نیز غافل شویم، بنابراین والدین می‌توانند در رفتار و گفتار خود این موضوع را به صورت عملی به فرزندان خود آموزش دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha